BARCELONA 12 nov. (EUROPA PRESS) -
Uns 700 funcionaris de Justícia s'han concentrat aquest dilluns enfront de l'Audiència de Barcelona i també enfront de la Ciutat de la Justícia (L'Hospitalet de Llobregat) per rebutjar la reforma de la Llei Orgànica del Poder Judicial (LOPJ).
En un comunicat, el sindicat CSIF ha explicat que la concentració és la primera de les quals tindran lloc fins al dijous, a més de la vaga general convocada pel divendres per aquests treballadors públics.
Les protestes responen al fet que durant aquest mes es va a tramitar al Senat la proposició de reforma de la LOPJ, que ja ha estat aprovada pel Congrés i que el CSIF ressalta que "conté els més durs greuges a tot el personal" de Justícia.
El sindicat ha criticat que, amb aquesta reforma, l'Administració podrà determinar "al seu gust" quin serà el lloc de treball dels treballadors públics dins del municipi.
També ha alertat que la modificació contempla reduir "dràsticament" el nomenament de personal interí, la qual cosa ha subratllat que deixa llocs sense cobrir i sobrecarrega de treball als actuals.