BARCELONA, 1 oct. (EUROPA PRESS) -
Uns 600 CDR s'han manifestat aquest dilluns a Barcelona per commemorar el primer aniversari del referèndum de l'1-O amb una marxa que ha començat a les 12.00 hores en els Jardinets de Gràcia i ha acabat passades les 14.00 hores en la Borsa de Barcelona, on dues persones s'han encadenat fins que la concentració s'ha dissipat.
Els centenars de manifestants han avançat darrere d'una gran pancarta que deia 'Tombem el règim. Votem independència', amb 'estelades' i cridant consignes com: "1 d'octubre, ni oblit ni perdó", "Presos polítics, llibertat", "Els carrers seran sempre nostres", "Som república", "Independència", "Hem votat, hem guanyat".
També han exigit en moltes ocasions la dimissió del conseller d'Interior, Miquel Buch, i alguns manifestants també han fet el mateix amb el president de la Generalitat, Quim Torra.
Els manifestants han avançat pel passeig de Gràcia fins al carrer Provença, després han baixat per Rambla Catalunya, on han enganxat adhesius a un parell d'oficines d'entitats bancàries, i després han agafat el carrer Aragó i el passeig de Gràcia fins a arribar a l'oficina de la Borsa de Barcelona.
DOS ENCADENATS
El cap de la manifestació ha arribat davant de l'organisme borsari prop de les 13.15 hores i immediatament dues persones s'han encadenat en les portes i un centenar s'ha assegut a la seva escalinata bloquejant l'accés.
Durant l'asseguda, que ha durat una hora, els manifestants han seguit cantant consignes com: "Si ens toquen a una, ens toquen a totes", "Anticapitalistes", "Davant la repressió, acció directa", "Buch, dimissió" i "Adri, et volem a casa" --en referència a un CDR fugit a Bèlgica-- i han llançat pots de fum.
Passades les 14.00 hores, el centenar de persones s'ha aixecat de les portes de la Borsa de Barcelona i la concentració s'ha dissipat, quedant encara el passeig de Gràcia tallat entre els carrers Gran Via i Consell de Cent, i desenes de persones a la calçada.
UN PERIODISTA SURT PROTEGIT PER MOSSOS
Instants després, els Mossos han hagut de protegir al periodista Cake Minuesa en ser increpat per un grup de manifestants i per evitar que l'incident anés a més, encara que no consta cap denuncia formal, ha informat la policia catalana a Europa Press.
Segons ha explicat Minuesa en una anotació en el seu Twitter, els manifestants dels CDR li han llançat pedres i ampolles d'aigua, li han propinat puntades, li han escopit i l'han omplert de spray.