BARCELONA 4 abr. (EUROPA PRESS) -
Unió de Pagesos aposta per alliberar mascles estrils de la mosca mediterrnia de la fruita per controlar els danys de la plaga d'aquesta espcie a les zones fruiteres, segons ha informat aquest dijous en un comunicat.
El sindicat també ha demanat en la taula sectorial d'aquest dijous que es determinin mesures per evitar l'enfonsament del preu en origen del préssec i les nectarines en cas de solapament de campanyes a les zones productores d'Espanya.
També ha reclamat conixer el nombre de fructicultors professionals exclosos dels ajuts per la sequera durant l'any 2023 i ha demanat mesures per a ells.
La mosca mediterrnia de la fruita ('Ceratitis Capitata Wiedemann') és una plaga que est creixent i afecta les plantacions de fruita dola a Catalunya.
L'alliberament de mosques mascles estrils fa anys que es practica a la Comunitat Valenciana i evita incrementar l'ús de productes fitosanitaris d'origen químic que fins ara funcionaven, per el 2022 es va registrar una resistncia als químics.