BARCELONA 14 jul. (EUROPA PRESS) -
Unió de Pagesos ha alertat de pèrdues de fins al 80% de la collita a les vinyes d'alguns punts de Catalunya a causa de les tempestes de dissabte, informa en un comunicat aquest dilluns.
El sindicat ha demanat a la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació que faci una valoració "ràpida i acurada" dels danys ocasionats per la tempesta per poder indemnitzar de manera justa la pagesia afectada, a més de poder aplicar les mesures fiscals oportunes.
Segons un primer balanç, els danys s'han concentrat, amb diversa intensitat, a les comarques de la Terra Alta (Tarragona), l'Alt Penedès (Barcelona), el Pla d'Urgell (Lleida) i l'Urgell (Lleida).
L'organització agrària situa les afectacions més importants a la Terra Alta, en una zona d'unes 400 hectàrees compresa entre els termes de Vilalba dels Arcs, Batea i Gandesa (Tarragona), amb pèrdues de fins al 80% de la collita de vinya.
En aquesta zona també han registrat danys importants a infraestructures com camins o talussos que es van veure incrementats a causa del desbordament de la riera de Llitrà i del riu Foix.
A més a més, Unió de Pagesos informa de pèrdues en la producció de fruita dolça a diversos punts de les comarques de Lleida, com a Vilanova de Bellpuig i Anglesola, on les pèrdues poden suposar prop del 60% de la collita prevista.