Actualitzat 23/11/2021 12:55

Unides Podem demana explicacions pel desplegament de tanquetes en les protestes de la vaga del metall

Arxiu - Talls de carretera durant la vaga del metall de Cadis
Nacho Frade - Europa Press

La vicepresidenta segona Yolanda Díaz ha traslladat la qüestió al Govern central

MADRID, 23 nov. (EUROPA PRESS) -

Unides Podem ha sollicitat explicacions al Ministeri de l'Interior pel desplegament de tanquetes de les Unitats d'Intervenció Policial (UIP) arran de les protestes dels treballadors del sector del metall.

Segons han explicat fonts de l'espai confederal, la vicepresidenta segona del Govern central, Yolanda Díaz, ha demanat que la part socialista de la coalició i el departament de Fernando Grande-Marlaska aclareixin el criteri per desplegar aquests mitjans.

La presncia aquest dilluns de tanquetes al barri obrer de Río de San Pedro de Puerto Real (Cadis) amb motiu de les protestes dels treballadors del sector del metall han generat malestar en el si d'Unides Podem.

D'aquesta manera, el president del grup parlamentari al Congrés, Jaume Asens, ha criticat a Twitter que emprar aquests mitjans "contra una vaga és un error". "Demanem al ministre (Marlaska) que no torni a passar. Aquesta imatge és una provocació", ha etzibat Asens.

Més País, soci parlamentari de l'executiu, també ha carregat contra aquesta actuació i mitjanant el seu portaveu, Íñigo Errejón, aquest mateix dilluns va registrar una bateria de preguntes per demanar explicacions al ministre de l'Interior.