Publicat 01/02/2019 14:22

Unauto VTC assegura que la Generalitat els va proposar de "treballar irregularment"

Eduardo Martin (Unauto VTC), Josep Maria Goñi (Unauto VTC Catalunya)
EUROPA PRESS

Goñi: Gavín els va dir que qualsevol sanció de la Urbana pels 15 minuts acabaria "en un calaix"

BARCELONA, 1 febr. (EUROPA PRESS) -

El president d'Unauto VTC a Catalunya, Josep Maria Goñi, ha assegurat aquest divendres en roda de premsa que el secretari d'Infraestructures de la Generalitat, Isidre Gavín, els va proposar de "treballar irregularment".

A més, segons ell, Gavín els va dir que qualsevol sanció que els imposés la Gurdia Urbana de Barcelona per incomplir els 15 minuts per a la contractació de serveis --com fixa el decret del Govern-- acabaria en un calaix: "La nostra resposta va ser rotundament 'no'".

"La jugada de Territori era la següent: d'una banda, acontentar els taxistes violents aprovant un decret llei amb el qual podrien sentir-se cmodes, i, en segon lloc, evitar les pressions tant de l'Ajuntament de Barcelona com de l'AMB", ha relatat.

I ha afegit: "A nosaltres ens oferia treballar irregularment perqu no marxéssim i poguéssim continuar operant a Barcelona, i d'aquesta manera aquests senyors pensaven tancar la quadratura del cercle".

Segons ell, alguns representants de la Conselleria de Territori també els van dir que tornar a la base com contempla el decret del Govern és una cosa que no té cap importncia perqu és "materialment impossible" que els puguin denunciar per aix.

ELS ERO EN EL SECTOR

Goñi ha anunciat a més que les empreses Vector Rona, Moove Cars i Auro presentaran aquest divendres tres expedients de regulació d'ocupació (ERO) que afecten 2.080 persones.

"Ens trobem davant l'acomiadament massiu de 3.500 treballadors. Aquest és l'ERO més important en la histria de Catalunya en els darrers 40 anys" --ha dit--, i l'acomiadament més gran seria el de Vector Ronda, que afectaria unes 1.000 persones.

TRIBUNALS

Sobre la capacitat d'augmentar la precontractació per part d'ens locals com l'rea Metropolitana de Barcelona, ha dit que els representants de Territori van admetre que Unauto VTC tenia raó: segons ell, a la Conselleria els van dir textualment "Aix ho portareu als tribunals i us donaran la suspensió cautelar".

No obstant aix, Unauto no s'ha pronunciat sobre les possibles querelles que van anunciar aquest dimarts contra la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona.

Així, el president d'Unauto VTC a tot Espanya, Eduardo Martín, ha dit: "Tindrem la setmana vinent per parlar sobre els passos que farem des d'un punt de vista jurídic. Ara veurem qu podem fer amb els nostres treballadors".

Preguntats per si podran demostrar les seves acusacions a Territori, Goñi ha respost que hi ha prou persones per atestar: "Entenem que podem provar-ho; també per altres mitjans, i no els diré quins".

NO VENDRAN LES LLICNCIES

Eduardo Martín ha afirmat que no vendran les llicncies VTC perqu estan "per explotar-les i donar feina", i s'ha negat a negociar res amb el conseller de Territori, Dami Calvet, a qui ha tornat a demanar que dimiteixi per considerar-lo l'únic responsable de tots els acomiadaments que augura en el sector.

"El que ha de fer el senyor Calvet és dimitir i el que ha de fer el senyor Torra és rescatar el sector de VTC d'un incompetent com el senyor Calvet", i ha criticat que la Generalitat és l'única administració que ha acabat amb Uber i Cabify a tot el món amb mesures restrictives mai vistes, en les seves paraules.

Sobre el rescat de llicncies, Goñi ha detallat que el decret llei té un cost per a ells de 233.000 euros per llicncia: "Aix ho hem demostrat científicament a través dels estudis, d'unes universitats i d'uns gabinets jurídics de prestigi. A partir d'aquí, estem oberts a tot. Si vosts volen rescatar les nostres llicncies, doncs parlem".

"Les llicncies ara mateix es quedaran en un calaix. Ara mateix és inviable prestar el servei. L'autorització no se'ns ha retirat, s'ha desvirtuat per poder operar", ha resolt Martín, i ha alertat que amb el decret llei s'est posant en risc a la Generalitat pel pagament d'indemnitzacions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés