BARCELONA 11 abr. (EUROPA PRESS) -
La UGT de Catalunya ha reclamat aquest divendres augments salarials i mesures contra l'especulació en productes bàsics davant la "guerra aranzelària" provocada pel govern de Donald Trump, després de conèixer els resultats de l'IPC del mes de març.
Tot i que l'IPC català baixa al 2,2%, el sindicat assenyala que l'electricitat i els combustibles són un 9,8% més cars que fa un any i ha advertit que "en un context on moltes llars ja destinen una part excessiva dels seus ingressos a cobrir necessitats bàsiques, aquest increment interanual continua buidant les seves butxaques", informa en un comunicat.
La UGT de Catalunya reclama eliminar la pobresa laboral amb un salari mínim de referència català fixat en 1.372 euros mensuals; la revisió de l'indicador de la renda de suficiència de Catalunya i garantir els recursos per a una vida digna, millorant una renda garantida de ciutadania compatible amb l'ingrés mínim vital.