Publicat 30/01/2018 19:41

La UDL detecta mancances a l'escola catalana en treballar la diversitat en llengües d'origen

Rectorat de la UdL
EUROPA PRESS

La investigació de la universitat assenyala que no es es planifiquen sessions sobre altres cultures

LLEIDA, 30 gen. (EUROPA PRESS) -

Les escoles catalanes han millorat l'atenció a la diversitat cultural, però encara hi ha mancances en temes com treballar en les llengües d'origen o la llengua gitana, segons un treball de recerca de la Universitat de Lleida (UdL).

Aquestes mancances figuren entre les conclusions de la investigació Diversitat cultural i igualtat d'oportunitats a l'escola, que desenvolupa el Grup d'Investigació Anàlisi Social i Educativa de la Universitat de Lleida (UdL) que es presenten la primera de quatre càpsules audiovisuals dirigides a professionals de l'ensenyament, investigadors i professorat universitari, segons un comunicat de la institució.

La iniciativa del grup d'investigació compta amb finançament del programa RecerCaixa, impulsat per l'Obra Social "la Caixa" en col·laboració amb l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP).

El 93,2% dels centres treballen la diversitat en el currículum escolar i un 63,5% de tenen un pla de convivència però només un 12,5% ofereixen classes en llengües d'origen de l'alumnat i el percentatge baixa fins al 0,6% pel que fa a la llengua gitana, segons l'estudi.

La investigació assenyala també que tampoc es planifiquen sessions sobre altres cultures, xifra en un 1,1% les de cultura gitana i en un 2,8% altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés