Publicat 11/02/2016 13:20CET

Twitter perd 460 milions d'euros i dos milions d'usuaris el 2015

Twitter (LOGO variante)
FLICKR/THECAMPBELLS/CC

SAN FRANCISCO, 11 febr. (EUROPA PRESS) -

La xarxa social de 'microblogging' Twitter ha registrat números vermells per 521 milions de dòlars (460 milions d'euros) el 2015, fet que suposa un 10% menys que els 578 milions de dòlars (510 milions d'euros) de pèrdues netes de l'any anterior, mentre que ha perdut dos milions d'usuaris actius.

La facturació de la companyia ha pujat un 58%, en ingressar 2.218 milions de dòlars (1.958 milions d'euros) respecte dels 1.403 milions de dòlars (1.238 milions d'euros) del 2014, segons ha informat la companyia dirigida per Jack Dorsey en un comunicat.

En l'últim trimestre de l'any, Twitter va reduir un 28% les pèrdues, en registrar números vermells per 90 milions de dòlars (79 milions d'euros) respecte dels 125 milions de dòlars (110 milions d'euros) del mateix període de l'any anterior.

Per la seva banda, els ingressos de la companyia entre l'octubre i el desembre van ascendir a 710 milions de dòlars (627 milions d'euros), fet que suposa un 48% més que els 479 milions de dòlars (423 milions d'euros) de l'últim trimestre del 2014.

D'altra banda, en el primer trimestre amb Dorsey al capdavant de Twitter, la xarxa social ha perdut dos milions d'usuaris actius mensuals, fins a situar-se en 305 milions en el quart trimestre.

Aquesta dada d'usuaris no té en compte als que accedeixen a la xarxa social exclusivament a través de missatges de text (SMS fast followers), un grup d'audiència que es deixarà de comptabilitzar a partir del pròxim trimestre fiscal, segons ha explicat la companyia.

A més, Twitter ha indicat que a finals de gener va observar que el nombre total d'usuaris actius mensuals, excloent-hi els 'SMS fast followers', havia tornat als nivells del tercer trimestre, quan la xarxa social comptava amb 307 milions d'usuaris.

La xarxa social ha explicat que durant els últims sis mesos ha estat centrada a "estructurar" l'organització i l'equip per aconseguir una agilitat i enfocament més importants, a més de revisar l'estat del seu servei i estratègia "desenvolupant un punt de vista més ampli" sobre el que és la xarxa social i el que "vol ser".

En aquest sentit, Twitter ha afirmat que ara es troba centrada en el directe. "Comentaris en directe, connexions en directe, converses en directe", ha explicat, i ha subratllat que és el que fa millor."

Per aquesta raó, la companyia ha xifrat en cinc les prioritats amb vista al 2016, basades a perfeccionar el servei principal, el vídeo en 'streaming', centrar-se en els seus creadors i persones d'influència, la seguretat i els desenvolupadors. "Cadascú és indispensable per enfortir la nostra plataforma i l'audiència al voltant del directe", ha subratllat.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés