Publicat 06/08/2024 10:09

Turull nega a ERC que Puigdemont els responsabilitzi de la seva possible detenció

Archivo - Arxivo - El secretari general de Junts, Jordi Turull
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Junts demanar suspendre la investidura si el detenen o el grup no anir al ple

BARCELONA, 6 ago. (EUROPA PRESS) -

El secretari general de Junts, Jordi Turull, ha negat aquest dimarts a ERC que l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont els responsabilitzi de la seva possible detenció quan vagi al debat d'investidura del Parlament, com ha anunciat.

En una entrevista del canal 3/24 recollida per Europa Press, ha ironitzat sobre els "problemes de comprensió lectora" d'ERC, que reclama unes disculpes de Puigdemont per dir en una carta oberta que la seva detenció és més possible després que ERC decidís recolzar la investidura de Salvador Illa (PSC) com a president.

"Junts per Catalunya no fa responsable" a ERC d'una detenció, segons Turull: Puigdemont només diu que la decisió d'ERC possibilita un ple d'investidura al que Puigdemont hi anir, per la qual cosa s'exposa a que el detinguin, així que Turull defensa que no s'ha de rectificar una cosa que no s'ha dit.

"NO VE A DEIXAR-SE DETENIR"

Turull considera que "ser una gran victria de l'independentisme" que Puigdemont torni per a aquest ple d'investidura.

Sobre si hi ha un pacte perqu se'l detingui d'alguna manera determinada en tornar, ho ha negat i ha assegurat que "no ve a deixar-se detenir", com considera que s'ha dit malintencionadament.

Junts demanar al president del Parlament, Josep Rull, que suspengui el ple d'investidura si detenen a Puigdemont, perqu "els seus drets polítics es veuran anullats" com a diputat; i, si el ple es fa, els diputats de Junts no hi aniran.

Turull creu que Puigdemont hauria d'entrar per la porta central del Parlament com la resta de diputats, per ha dit que Junts no ha de donar detalls del retorn.

"Si comencéssim a dir 'entrar per aquesta porta, a aquesta hora', etctera, doncs evidentment sí que aleshores seria 'aquest ve a posar-ho fcil perqu el puguin detenir", ha raonat.

L'ACORD JUNTS-PSOE, EN RISC

Sobre la relació de Junts amb el PSOE en el Congrés des d'ara, ha dit que l'acord entre tots dos partits es replantejar si el PSOE liderat pel president Pedro Sánchez "mira cap a un altre costat" davant d'una detenció de Puigdemont.

"Evidentment l'acord s'haur de replantejar i s'hauran d'estudiar tots els escenaris", perqu, a més, aquesta possible reacció se sumaria al fet que ERC i PSOE estan ara canviant les coses.

Turull ha concretat que hi ha "un canvi de relat" per part d'ERC i socialistes amb el pacte d'investidura d'Illa, i ha avisat al PSOE que aix no és el que Junts va acordar amb el PSOE per resoldre el conflicte.

"GREU ERROR HISTRIC"

Turull no est sorprs perqu les joventuts d'ERC decidissin dilluns recolzar l'acord ERC-PSC per investir Illa, perqu considera que ja estava decidit.

"Que no sigui una sorpresa no vol dir que no veiem com un greu error histric el que s'est perpetrant", ha afegit.

El dirigent de Junts ha reiterat que se sent fora central de l'independentisme i que, per aix, vol ara "encara obrir-se més" a tots els independentistes, perqu tots se sentin reflectits pel seu partit.