Publicat 08/09/2024 14:44

Turull (Junts) veu "humiliació" en ERC després de suggerir-se que altres CCAA recaptin més imposats

El secretari general de Junts, Jordi Turull, aquest diumenge abans de la clausura de l'escola d'estiu de la JNC
EUROPA PRESS

Crida la ciutadania a mobilitzar-se en la Diada

BARCELONA, 8 set. (EUROPA PRESS) -

El secretari general de Junts, Jordi Turull, ha considerat que hi ha "una certa humiliació" en ERC després que el president del Govern central, Pedro Sánchez, obrís aquest dissabte la porta a permetre que totes les comunitats que ho desitgin recaptin i gestionin més impostos, després de la quota catalana pactada amb els republicans.

"És una certa humiliació per a alguns dels que van arribar al pacte", ha declarat en una atenció als mitjans des de Santa Maria de Palautordera (Barcelona), abans de clausurar l'escola d'estiu de la Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC).

"Ja passem a aix de consolidar el 'caf per a tots', aix de dir que 'singular per a tothom", ha criticat, alhora que ha reiterat que no anticiparan el seu posicionament d'un text que desconeixen.

Sánchez va destacar aquest dissabte que el debat sobre finanament autonmic pot suposar una oportunitat per dissenyar una "nova etapa autonmica" que ajudi a crear un "sistema més just".

CRIDADA A MOBILITZAR-SE EN LA DIADA

Així mateix, Turull ha cridat la ciutadania a mobilitzar-se aquest 11 de setembre a la Diada davant una "deriva de dficit democrtic increble" i ha assegurat que qualsevol independentista s'ha de sentir interpellats a participar en ella.

"Aix no va de partits", ha expressat, alhora que ha reivindicat que la convocatria de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), textualment, interpella absolutament a tots.

"Si algú vol optar a governar en minoria ha de saber que ha de fer esforos per consensuar, per pactar, perqu l'altra cosa és d'una baixa qualitat democrtica increble. Aquesta és alguna cosa que nosaltres denunciarem", ha retret.