BARCELONA, 28 febr. (EUROPA PRESS) -
El Pla de Mrqueting Turístic 2018-22 preveu crear la marca Grand Tour de Catalunya (GTC) com a itinerari per descobrir tot el territori en 5-10 dies amb atenció personalitzada; incrementar un 9% els viatges al mar, abril, maig i octubre per desestacionalitzar; i augmentar la despesa mitjana per turista i dia.
El director de l'Agncia Catalana de Turisme de la Generalitat (ATC), David Font, i el director de Turisme de Barcelona, Joan Torrella, han presentat aquest dijous el pla, que implica unes 150 empreses, segons un comunicat de la Generalitat.
El pla s'ha concretat entre agents turístics, ens territorials de promoció turística i el sector privat, i Font ha destacat que defensen un turisme responsable, sostenible i de qualitat; la desestacionalització; i la desconcentració, "distribuint els fluxos" per tot Catalunya, augmentant un 11% els viatgers que s'allotgen en establiments turístics fora de la costa.
INICIATIVES
Entre la vintena d'iniciatives per assolir-ho, hi ha el fet d'impulsar els anomenats productes 4D (que proporcionin i millorin la Desestacionalització, Descentralització, Desestandarització i Distribució).
També oferir més experincies fora de temporada alta; una comunicació integrada de mrqueting per no dispersar esforos; mrqueting digital, amb web i xarxes socials; maximitzar els Centres de Promoció Turística; implementar el nou sistema de marques; i redefinir els serveis de l'ACT en el sector privat, a més d'enfortir la relació amb l'Ajuntament de Barcelona i els patronats turístics de la Diputació de Barcelona, de Tarragona, de Lleida i de Girona.