Considera que les entitats com Turisme de Barcelona han d'adoptar un rol més enll de la promoció
BARCELONA, 8 abr. (EUROPA PRESS) -
El director general de Turisme de Barcelona, Joan Torrella, ha apostat aquest dilluns per reinventar la governana turística cap a un model més obert i participatiu davant l'arribada de nous actors en la indústria.
Ho ha defensat aquest dilluns durant la seva ponncia en la primera edició del Summit Barcelona: Turisme de Qualitat vs. Massificació Turística, que se celebra al Caixaforum els dies 8 i 9 d'abril sota el títol 'Les grans ciutats del Mediterrani davant el fenomen turístic al segle XXI'.
"Hem de reinventar una governana que ja no pot ser només públic-privada. La comunitat demana jugar el seu paper en el disseny i execució en les polítiques de turisme", ha asseverat, en referncia a la proliferació de tecnologies i plataformes que han democratitzat l'oferta i la demanda turística.
MÉS ENLL DE LA PROMOCIÓ
En aquest sentit, ha assegurat que la "multiplicitat d'actors" dibuixa un escenari diferent per a les Organitzacions de Mrqueting de Destinació --DMO, en angls-- tradicionals, com Turisme de Barcelona, que passen a convertir-se en organitzacions de gestió del turisme.
"Les DMO hem d'aprendre a treballar en xarxa amb altres actors i evolucionar cap a un nou rol com a facilitadors de la innovació", ha afirmat, i ha defensat que el debat sobre el model de turisme ha de partir d'un turisme fort, participatiu, obert als actors socials i que benefici l'economia i la ciutadania.
TURISME URB
Torrella ha destacat que el fet que el turisme estigui cada vegada més concentrat a les ciutats, amb un creixement del turisme urb de més del 200% durant els darrers 11 anys, planteja grans reptes socials, econmics i geogrfics, a més de generar pressió sobre els seus habitants.
Torrella ha explicat que el creixement del turisme ha tingut un impacte que ha generat un debat ciutad sobre el model de gestió i ha insistit que ha de centrar-se en l'afectació sobre la qualitat de vida dels residents.