Actualitzat 02/09/2015 18:04

El túnel de l'AVE que uneix Espanya i França, declarat en concurs de creditors

La concessionària de la infraestructura no va poder refinançar el seu deute

   MADRID/GIRONA, 2 Set. (EUROPA PRESS) -

El Jutjat Mercantil Girona ha declarat en concurs de creditors a TP Ferro, societat conjunta d'ACS i la francesa Eiffage que va construir i actualment explota el túnel de l'AVE sota els Pirineus que uneix Espanya i França.

   El jutge "constata la concurrència del pressupost objectiu per declarar el concurs, per trobar-se l'empresa en situació d'insolvència", segons diu en la seva sentència, amb data d'aquest dimarts, 1 de setembre, a què ha pogut accedir Europa Press.

   Alhora, nomena el despatx d'advocats Arraut i Sala Reixachs com a administrador concursal de TP Ferro, i atorga un termini de dos mesos per presentar un informe sobre la situació de la companyia.

   Després, la firma podrà presentar la seva proposta de conveni i el seu pla de viabilitat per superar la insolvència.

   La sentència del jutjat mercantil declara així el concurs que la societat gestora de l'AVE transfronterer va sol·licitar voluntàriament el mes de juliol passat, en no aconseguir refinançar el seu deute ni amb els seus bancs ni amb els governs d'Espanya i França, promotors d'una infraestructura que va suposar una inversió de 1.000 milions d'euros.

   ACS i la francesa Eiffage, les constructores que el 2003 es van adjudicar el contracte de construcció i posterior explotació d'aquest túnel, actualment en servei, ja havien sol·licitat el 'preconcurs' el mes de març passat, data en la qual va vèncer el seu passiu sense que haguessin arribat a un acord de refinançament.

   Així, es van dotar d'un termini de quatre mesos però per intentar reestructurar el deute, si bé finalment, el mes de juliol passat, es van veure abocats al concurs.

   El túnel transfronterer de l'AVE se suma així al llistat d'altres grans infraestructures construïdes en els passats anys que també han trencat o han resultat inviables, com són vuit autopistes de peatge, el magatzem de gas Castor o els aeroports de Castelló i Ciudad Real, aquest últim promogut per la iniciativa privada.

   Quan van presentar la sol·licitud de concurs, la societat constituïda per ACS i Eiffage ha manifestat en un comunicat la seva confiança que suposi un nou període de temps per aconseguir un acord.

   "L'objectiu segueix sent arribar a ràpidament un acord amb totes les parts implicades en el projecte que aporti una solució definitiva a la situació de precarietat actual i a la falta de sostenibilitat del model economicofinancer de la infraestructura", van indicar llavors les empreses.

EXPLOTACIÓ GARANTIDA

   Mentrestant, les empreses han dotat de mitjans al túnel perquè pugui seguir operant i canalitzant el tràfic de trens entre Espanya i França "amb les mateixes condicions de seguretat, fluïdesa i regularitat".

   El túnel de l'AVE entre Figueres (Girona) i Perpinyà (França) és el primer tram de ferrocarril d'Alta Velocitat transfronterer i una de les grans obres mundials d'enginyeria civil.

   Es tracta d'un tram d'AVE de 44,4 quilòmetres de longitud, dels quals 8,3 quilòmetres corresponen al túnel construït sota els Pirineus.

   El projecte va suposar una inversió de 1.000 milions d'euros, dels quals uns 600 milions corresponen a finançament públic aportada per Espanya, França i la UE.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés