Publicat 7/10/2019 18:24:02CET

El TSJM valida el model laboral de Glovo basat en 'riders' autònoms

Oscar Pierre, fundador i CEO de Glovo
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS

MADRID, 7 Oct. (EUROPA PRESS) -

El Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) ha validat el model de negoci de la plataforma de repartiment Glovo i la seva relació amb els repartidors, basat en la independència que els atorga la figura d'autònom.

Així consta en una sentència, a la qual ha tingut accés Europa Press, en què els magistrats desestimen el recurs de súplica que ha presentat un 'rider' contra la decisió del jutge social número 39 que va rebutjar reconèixer l'existència d'una relació laboral amb l'aplicació Glovo.

El jutge defensava que la relació no és de caràcter laboral, perquè Glovo "no tenia treballadors al seu servei" i és una plataforma "d'intermediació 'on demand' de repartiment exprés a quatre bandes en què es facilita el contacte a persones que necessiten ajuda amb els encàrrecs".

D'aquesta manera, la sentència de l'alt tribunal madrileny confirma que la relació entre el repartidor i la plataforma [Glovo] és aliena a l'ordre laboral i típica d'una relació Trade.

En un comunicat, l'empresa ha destacat que Glovo acumula nou sentències favorables al seu model de negoci, la qual cosa reflecteix la seguretat jurídica en la qual s'emmarca l'empresa en la relació amb els repartidors.

En la resolució, el TSJM subratlla que en el desenvolupament de la relació jurídica s'ha respectat escrupolosament la regulació legal referida al treballador autònom econòmicament depenent.

A més, els magistrats assenyalen que la qualificació de laboral o no d'una relació ha de començar per una anàlisi detinguda dels elements i circumstàncies fàctiques de cada relació, "començant per l'afirmació que fa el Tribunal Suprem de l'especial dificultat que suposa l'unificació doctrinal en els supòsits de determinació de si existeix o no contracte de treball, per la necessitat d'apreciar les circumstàncies concurrents en cada supòsit".

INTERMEDIACIÓ EN EL TRANSPORT

La sentència es basa en la funció d'"intermediació en el transport", i si escau, compra de mercaderies, que parteix d'una sèrie de fonaments que atorga la figura d'autònom com la llibertat d'elecció horària en què desitja col·laborar el repartidor, "amb fixació de l'hora d'inici i de finalització de l'activitat; i fins i tot dins d'aquest període, la possibilitat de no activar la posició d'"interlocutòria assignació", la qual cosa significa que no desitja estar disponible".

També al·ludeix l'error a "la llibertat d'acceptar aquelles comandes i 'slots' que desitja fer sense haver-ne d'executar un mínim, amb possibilitat de rebuig fins i tot una vegada acceptada i iniciada la seva execució (sense cap penalització)".

I es refereix a "la llibertat de triar la ruta per arribar a la destinació final, fixat pel client, sent aquest qui estableix les característiques del producte a adquirir i de la forma d'entrega, -d'aquesta manera s'estableix una relació directa entre repartidor i client".

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.