Publicat 22/06/2022 17:15

El TSJC insta Cambray que "dicti les instruccions" per aplicar el 25%

Archivo - Faana del Palau de Justícia de Catalunya
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS - Arxiu

Afirmen que "no es tracta d'afectar els drets d'alumnes i professors"

BARCELONA, 22 juny (EUROPA PRESS) -

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha instat el conseller d'Educació de la Generalitat, Josep Gonzlez-Cambray, que "dicti les instruccions, resolucions i circulars en matria de personal docent" per assegurar que es compleix la sentncia que obliga a impartir almenys un 25% d'hores lectives en castell.

Ho ha fet en dues actuacions d'aquest dimecres, que desestimen dos recursos de la Generalitat, consultades per Europa Press: la primera interlocutria confirma l'execució que va ordenar a instncies de l'Assemblea per una Escola Bilingüe (AEB), i en la segona fa el mateix que en la que va acceptar la petició del pare d'un alumne a qui el tribunal va donar legitimitat per personar-se com a part afectada en el procediment.

El tribunal retreu a la Generalitat que allegui que la sentncia vulnera drets d'alumnes i professors per, "no obstant aix, no contribueix a argumentar per qu considera que amb la decisió s'estan violentant els drets dels alumnes i els professors quan el que es tracta d'assegurar és un mínim d'impartició d'hores lectives de castell i catal a les escoles".

Els jutges consideren que "no es tracta d'afectar els drets d'alumnes i professors sinó de garantir un mínim d'ensenyament efectiu i immediat mitjanant la utilització vehicular normal de les dues llengües" a les aules.

La interlocutria que confirma l'execució de la sentncia a petició del pare d'un alumne de Santa Perptua de Mogoda (Barcelona) inclou el vot particular de dos magistrats, que qüestionen que l'home estigués legitimat per intervenir en el procediment.

Aquests dos jutges ja van discrepar de la decisió del tribunal quan el va admetre en el cas, i ara ho reiteren perqu la interlocutria d'aquest dimecres "insisteix en els mateixos motius" als quals ja es van oposar.

Contingut patrocinat