Publicat 10/02/2015 18:49

El TS redueix part de les indemnitzacions a les víctimes de l'accident aeri del llac Constança el 2002

Sede del Tribunal Supremo
EUROPA PRESS

Els adolescents volaven de Moscou a Barcelona per participar en un intercanvi propiciat per la Unesco

MADRID, 10 febr. (EUROPA PRESS) -

El Tribunal Suprem (TS) ha reduït les indemnitzacions imposades al maig del 2012 per l'Audiència de Barcelona a 'Aviation Communications and Surveillance Systems' (ACSS), una de les empreses nord-americanes fabricants dels sistemes anticol·lisió dels quals anaven dotats els dos avions que van xocar prop del llac Constança, a Alemanya, de l'1 de juliol del 2002, causant la mort de 71 persones.

La majoria eren adolescents russos que viatjaven a Barcelona per participar en un intercanvi propiciat per la Unesco, i va ser la jurisdicció espanyola a la qual va correspondre estudiar les conseqüències civils de l'accident per ser el lloc de destí de l'aeronau, han explicat fonts del Suprem.

L'estimació del recurs d'una de les empreses es deu a la concurrència de responsabilitat amb el centre de control aeri suís, segons la sentència donada a conèixer aquest dimarts per l'alt tribunal.

La col·lisió aèria es va produir a Überlingen, a la frontera entre Alemanya i Suïssa quan dos avions, identificats com els vols 2937 de Bashkirian Airlines i 611 de DHL, van xocar en ple vol causant la total pèrdua de vides dels passatgers i tripulació.

A l'avió procedent de Moscou hi viatjaven un total de 69 persones --12 tripulants i 57 passatgers-- la majoria menors que venien a Espanya per una iniciativa de la Unesco amb l'estat de Bashkortostán.

El vol de DHL anava tripulat només per les dues persones que cobrien la ruta entre Bahrain i Brussel·les.

L'Audiència de Barcelona va condemnar al maig del 2012 al pagament d'indemnitzacions milionàries d'entre 1,5 i 5,5 milions de dòlars per cada família a les dues empreses nord-americanes fabricants dels sistemes anticol·lisió amb què anaven dotats els dos avions que van xocar provocant l'accident.

La sentència del Suprem, de la qual ha estat ponent el magistrat Perfecto Andrés, estima parcialment els recursos de les esmentades empreses i, tot i que manté les indemnitzacions que ha d'afrontar una d'elles --Honeywell Internacional, INC-- redueix en un cinquanta per cent les imposades inicialment a ACSS per concurrència de responsabilitat amb el centre de control aeri suís i a la vista del dret aplicable d'Arizona.

VAN FALLAR SISTEMES ANTICOL·LISIÓ

La sentència del Suprem declara que els defectes dels sistemes anticol·lisió estan directament vinculats i van ser la causa de l'accident aeri conjuntament amb l'actuació del centre de control aeri de Zuric, contra el que les víctimes estaven litigant en un altre procés administratiu seguit a Suïssa, segons recorda la resolució de l'alt tribunal espanyol.

La sentència a més elimina de la resolució de la sentència de l'Audiència de Barcelona la declaració conforme hi va haver defecte de disseny del producte anticol·lisió, així com que les demandades "no van fer el necessari per solucionar els problemes".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés