Publicat 27/10/2017 17:29

Tres magistrats del Tribunal Constitucional estudien si suspenen els efectes de la DUI

Una secció de Sala del TC estudia el recurs del PSC contra la tramitació de la proposta per la Mesa del Parlament

MADRID, 27 oct. (EUROPA PRESS) -

Tres magistrats que integren una secció de Sala del Tribunal Constitucional (TC) es troben reunits aquest divendres per estudiar el recurs en el qual el PSC sol·licita la suspensió de l'acord de la Mesa del Parlament que ha propiciat la declaració unilateral d'independència.

La suspensió ha estat sol·licitada mentre el TC resol sobre el fons i analitza si l'acord dels parlamentaris es declara nul per inconstitucional, cosa que previsiblement passarà en entendre's que una votació sobre aquest tema "manca de qualsevol valor ni efecte", segons han assenyalat a Europa Press fonts d'aquest òrgan. La mesura havia estat sol·licitada pel PSC en un recurs que ha entrat en l'òrgan de garanties a primera hora de la tarda.

Els magistrats del tribunal de garanties s'han reunit malgrat estar tots ells presents des d'ahir a Sevilla en ocasió de la I trobada dels tribunals constitucionals d'Espanya, Itàlia i Portugal i del Consell constitucional de França. Per la seva banda, el Govern de Mariano Rajoy també ha anunciat que recorrerà davant el Tribunal Constitucional la declaració secessionista aprovada després d'una votació al Parlament.

La proposta, segons assenyala el PSC en el seu recurs "vulnera pràcticament tot el títol preliminar de la Constitució: el principi democràtic, l'Estat de Dret i la submissió de ciutadans i poders públics" a la llei, i és radicalment incompatible amb l'Estatut.

SUPOSA DEROGAR LA CONSTITUCIÓ

"Suposa un nou intent de derogar la Constitució i l'Estatut" i significa la ruptura total amb l'ordenament jurídic, defensen els socialistes catalans, que recorden que la majoria independentista de la cambra porta molt de temps vulnerant els drets de l'oposició.

Recorden també que el Ple que el 6 i 7 de setembre va aprovar la Llei del referèndum i la de transitorietat jurídica, suspesa i la primera fins i tot ja declarada inconstitucional pel tribunal de garanties i a les quals el Govern català es va acollir per organitzar un referèndum l'1 d'octubre.

També expliquen que tant el president del Govern de la Generalitat com els membres de la Mesa del Parlament han estat avisats en diverses ocasions tant pel Govern central com pel TC que no havien d'impulsar iniciatives inconstitucionals com una declaració d'independència.

Per tot això, en la seva petició d'empara el PSC demana que es declari nul·la la tramitació i "qualsevol acció posterior relacionada amb la mateixa, i en particular que no procedeix una declaració formal d'independència de Catalunya ni qualsevol iniciativa anàloga".

El PSC ja va demanar empara al TC perquè suspengués el passat 5 d'octubre el ple en el qual Puigdemont havia d'abordar els resultats del referèndum, i el tribunal va respondre en poques hores acceptant-ne la seva petició.

Contingut patrocinat