Els Mossos diuen que van incrementar la seguretat a petició de les institucions judicials
BARCELONA, 27 maig (EUROPA PRESS) -
Tres presumptes membres dels 'casuals' han resultat ferits i uns altres tres també han rebut assistència mèdica per atacs d'ansietat arran dels aldarulls d'aquest dilluns a la sessió del judici, on se senten a la banqueta acusats per extorquir a propietaris de discoteques i donar pallisses per encàrrec, han explicat a Europa Press fonts judicials.
Un dels ferits per contusions ha estat el presumpte líder de la banda, Ricardo M. --que s'enfronta a més de 120 anys de presó--, mentre que un altre membre ha estat traslladat a l'hospital; a més, quatre Mossos d'Esquadra han resultat lesionats lleument, segons ha explicat la policia catalana.
Després dels incidents d'aquest dilluns per demà amb una baralla entre mossos i els acusats dins de la sala, la jutge de l'Audiència de Barcelona resol aquest dilluns des de les 15.30 hores si el judici --només falten conclusions i els informes finals per a finalitzar-lo-- es reprèn amb els acusats dins o sense ells, que és el que demana la fiscal.
Els incidents han començat quan un dels acusats, David R., ha interromput a la jutge --que relatava "el canvi" en les mesures de seguretat per a l'última sessió del judici-- amb la finalitat de queixar-se pel desplegament policial que aquest dilluns ha inclòs la presència de diversos GEI (Grup Especial d'Intervenció dels Mossos) i que alguns dels emmanillats seguien emmanillats.
Entre crits generalitzats dins de la sala, la jutge ha ordenat la seva expulsió, després de la qual cosa una gran part dels 'causals' asseguts a la banqueta s'han aixecat amenaçant amb abandonar el judici ells també.
Ha estat llavors quan s'ha format la baralla entre els detinguts --que eren emmanillats-- i els policies --als quals s'han unit agents que eren fora--, amb intercanvi d'agafades i forcejament que ha acabat amb algun dels 'casuals' reduït a terra per les forces de seguretat.
Segons han explicat a Europa Press fonts judicials, en aquesta sessió del judici s'han augmentat les mesures de seguretat a petició de les institucions judicials.
Després dels incidents, la jutge ha suspès la sessió més d'una hora, i s'ha reprès sense la presència d'una dotzena d'imputats que han estat retinguts en els calabossos, mentre que 14 han continuat a la sala.
En la represa, la fiscal ha demanat que el judici continuï sense la presència dels acusats pel caràcter "inèdit" de la situació i perquè considera que no es pot garantir la seguretat de la sala i davant del risc que els incidents es puguin repetir.
"El meu ànim no està en les millors condicions. És un greu perill per a tots els qui ens trobem a la sala", ha afirmat al fiscal.
Per contra, els advocats dels 'casuals' han coincidit a demanar al jutge que els seus defensats estiguin presents en el que resta de judici i han lamentat "la situació deplorable" viscuda minuts abans.
DANY A LA JUSTÍCIA
Però diversos dels advocats han insistit que les mesures de seguretat eren totalment innecessàries: "Avui ha pres mal a la Justícia, però no per part dels acusats", ha arribat a dir un d'ells.
Els acusats i els familiars també han intimidat als mitjans de comunicació tant a l'interior de la sala com l'exterior, cridant insults com 'gosses' i 'només sabeu comptar mentides'.