Actualitzat 27/05/2014 13:42

El tren Tarraco Talgo preveu transportar 3.000 viatgers des dels anys 60 a la Tarragona Imperial

Tren Tarraco Talgo
EUROPA PRESS

Circularà cada dissabte des del 31 de maig al 4 d'octubre

TARRAGONA, 27 maig (EUROPA PRESS) -

Renfe oferirà a partir de dissabte que ve 31 de maig l'històric tren Tarraco Talgo, que fins al 4 d'octubre transportarà el passatger en un viatge en el temps des dels anys 60, quan s'utilitzava aquest comboi, fins a la Tarragona del segle II a.C, i en aquesta primera temporada preveu transportar 3.000 usuaris.

El tren unirà Barcelona --des de l'estació de França i Sants-- amb Tarragona en un temps de viatge de 90 minuts i farà parada a Vilanova i la Geltrú, l'anomenada capital del tren, amb una freqüència d'anada a les 10.13 i una altra de tornada des de la capital tarragoní a les 19.28 hores.

Aquest dimarts s'ha realitzat el viatge inaugural del tren, un acte que ha comptat amb l'assistència de l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros; la directora del Museu del Ferrocarril de Catalunya, Pilar García; el director gerent de Renfe Viatgers, Rodrigo Hilario; el gerent del corredor nord-est-mediterrani, Félix Martín, i el director del centre de Barcelona de Talgo, Mariano de la Vega.

En declaracions als mitjans, Ballesteros ha augurat, que malgrat que cal esperar a saber quina és la resposta del turista --es preveu captar sobretot turisme familiar procedent de Catalunya i del sud de França--, és possible que aquest servei sigui un atractiu més que estigui disponible quan se celebrin els Jocs de la Mediterrània el 2017.

Félix Martín ha destacat que es tracta del primer tren turístic de Renfe a Catalunya, i Rodrigo Hilario ha afegit que "no existeix un altre igual a tot Espanya" pel valor històric del comboi, i ha obert la porta que en un futur es pugui augmentar el nombre de freqüències.

Mariano de la Vega ha destacat que el projecte, fruit de la col·laboració de l'Ajuntament de Tarragona, Talgo i el Museu del Ferrocarril de Catalunya, ha estat un "repte i desafiament" des que va sorgir la iniciativa fa tres mesos.

UNA "JOIA" FERROVIÀRIA

"És una joia del patrimoni ferroviari del país", ha destacat Pilar García, ja que el Tarraco Talgo no és un tren turístic a l'ús, sinó que per oferir aquest servei s'ha rehabilitat el Talgo III RD per oferir el comboi tal com era fa 45 anys.

Aquest model es va posar en circulació el 1969 per cobrir el trajecte entre Barcelona i Ginebra, enllaçant per primera vegada Catalunya amb els Alps sense necessitat de fer transbord a Portbou, i s'emmarcava en una gamma de luxe en l'època.

Així, s'ha renovat l'interior del tren, que té 167 places, i el sistema motor amb l'objectiu de mantenir el disseny original, però també el d'oferir les garanties de transport del segle XXI, i aquells que vulguin viatjar en ell poden comprar els bitllets en les taquilles de les estacions o en el web de Renfe a un preu des de 36 euros.

El bitllet en Tarraco Talgo inclou una visita guiada per la Tarraco Imperial per descobrir els seus racons més emblemàtics --Amfiteatre, Muralles, Fòrum della Colònia, Casa Castellarnau i Casa Canals, entre d'altres--, i l'entrada gratuïta als museus i monuments principals, com la Catedral i el claustre, el Museu Nacional Arqueològic, Necròpolis, Museu del Port i l'Aqüeducte romà.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés