LLEIDA, 18 set. (EUROPA PRESS) -
L'agrupació d'associacions de transportistes de Catalunya CETCAT-COT ha expressat aquest dijous el seu rebuig a la circulació de camions per la N-240 que ha plantejat la Generalitat en el marc del principi d'acord amb Abertis i l'Estat pel qual la concessionària finançarà les autovies Montblanc-Valls i Lleida-Borges Blanques.
En un comunicat sobre l'acord entre la Conselleria de Territori i Sostenibilitat i Abertis CETCAT-COT sosté que la prohibició és una mesura excepcional que únicament acceptaria si es proporciona una alternativa als transportistes sense un cost superior.
L'execució de la A-27 és considerada com a prioritària per als transportistes, pel que asseguren que la decisió d'Abertis d'executar aquesta obra accelerant la seva entrada en servei, és una bona notícia "sempre que les contrapartides siguin proporcionals a la quantia invertida per finalitzar la A-27 i siguin públiques i transparents".
El comunicat afegeix que els descomptes o bonificacions a la AP-2 són benvinguts en la patronal del transport si són per afavorir un transvasament voluntari, "mai per justificar un desviament obligatori de camions, que passarien a ser usuaris Involuntaris i contribuents obligats a les arques d'una concessionària privada".
"L'administració és la responsable de qualsevol situació objectiva de risc per insuficiència d'inversió en les infraestructures que, com la N-240, hauria d'haver estat substituïda fa molts anys per la A-27", ha apuntat el comunicat dels transportistes en què l'associació adverteix que si es confirma un acord definitiu, l'associació valorarà la resposta que mereix la prohibició.