BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)
Un total de 3.000 persones, segons la Guàrdia Urbana, s'ha concentrat aquest divendres davant l'Estació de França de Barcelona per protestar contra la celebració del Consell de Ministres a Barcelona, que se celebra a uns 300 metres, a l'edifici de la Llotja de Mar.
L'acte l'ha convocat Òmnium Cultural i una altra quinzena d'entitats, que han simulat celebrar un 'Consell Popular de Ministres' en el qual s'han plantejat les principals demandes polítiques, econòmiques i socials que, al seu parer, reclama la societat catalana.
El vicepresident d'Òmnium, Marcel Mauri, s'ha adreçat al president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, a qui ha avisat del problema que, segons ell, té l'Estat a Catalunya: "Té un problema i aquest problema es diu el 80%".
Ha argumentat que el 80% de la població catalana és contrària als empresonaments dels líders independentistes, a la Monarquia, a "què es persegueixi la dissidència" i està a favor que Catalunya exerceixi el dret a l'autodeterminació.
Mauri ha enaltit el pacifisme de l'independentisme i ha assegurat que això s'ha demostrat en les protestes contra el Consell de Ministres: "Hem demostrat que som un poble pacífic i que l'única violència és la de l'Estat".