Publicat 27/01/2022 15:58

Torrent va transmetre a Díaz que la reforma laboral "no és la que Catalunya necessita"

El conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent
GENERALITAT

Destaca que el curs de la trobada va ser "dins el marc de la cordialitat"

BARCELONA, 27 gen. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, va traslladar dimecres a la tarda en una reunió a la vicepresidenta segona del govern central i ministra de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz, que la reforma laboral pendent de convalidar al Congrés "no és la que Catalunya necessita".

Ho ha assenyalat aquest dijous en una roda de premsa per valorar l'enquesta de població activa (EPA), publicada aquest dijous per l'Institut Nacional d'Estadística (INE), que assenyala que la taxa d'atur ha disminut fins al 10,16% a Catalunya, amb un total de 395.400 desocupats.

El conseller ha explicat que la convicció "no és un capritx ni té derivades de carcter partidista o de clcul polític", sinó que simplement és amb voluntat de millorar les condicions laborals dels catalans.

També ha destacat que el curs de la reunió amb Díaz va ser "dins el marc de la cordialitat" per tractar els assumptes compartits. "No em correspon a mi la negociació perqu no soc part negociadora. A qui correspon és als grups parlamentaris", ha concls.

DOS ASPECTES "NUCLEARS"

Ha explicat que hi ha aspectes concrets que el govern troba a faltar en la proposta, particularment dos que a la Generalitat li "semblen nuclears" des del punt de vista de tenir instruments a la Conselleria per incidir en la situació dels treballadors en el mercat laboral.

El primer, segons ha explicat, consisteix en la "recuperació de l'autorització administrativa quant a autoritat laboral en els expedients de regulació d'ocupació (ERO)", una eina que considera que permet lluitar amb més mitjans en processos d'extinció d'activitat o de deslocalització.

Així, ha posat d'exemple el cas de l'empresa Mahle, que ha tancat la seva fbrica a Barcelona i ha afectat 330 treballadors, i ha considerat que, en aquesta situació, la seva posició en la mediació hauria estat "molt millor" amb aquesta autorització administrativa.

La segona qüestió fa referncia a prioritzar els convenis autonmics per sobre dels estatals quant al dileg social i la concertació a Catalunya perqu --segons ha assenyalat-- "són fruit de la negociació d'acords d'agents socials i econmics".

Contingut patrocinat