Actualitzat 09/12/2021 13:24

Torrent espera la resposta de GMW sobre Nissan aquesta setmana "o a principis de la vinent"

Arxiu - El conseller d'Empresa de la Generalitat, Roger Torrent
David Zorrakino - Europa Press

Afirma que hi ha altres projectes "molt interessants" per a Nissan sobre la taula

BARCELONA, 9 des. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, ha explicat que esperen rebre la resposta de l'empresa xinesa Great Wall Motors (GMW) sobre la reindustrialització de les plantes de Nissan a Barcelona a finals d'aquesta setmana "o a principis de la vinent".

"Tot i que GMW ens va dir que donava per tancades les converses, vam fer una proposta, la millor proposta possible, que és sobre la taula dels directius de l'empresa xinesa", ha destacat aquest dijous en una entrevista a Catalunya Ràdio, recollida per Europa Press.

Ha apostat per mantenir una reunió amb l'empresa per continuar negociant "al més alt nivell", en la qual hi siguin ell i la ministra d'Indústria, Reyes Maroto, i ha afegit que el projecte de GMW és el preferent pel seu valor afegit i pels llocs de treball que crearia.

Però si aquesta opció fracassés --ha dit Torrent-- hi ha altres projectes sobre la taula, "com el hub de l'electromobilitat o de Silence, molt interessants", amb la qual cosa s'ha mostrat optimista davant la reindustrialització.

"Treballem molt intensament i sense descans per poder concretar aquests projectes i que hi hagi continuïtat industrial, i que conservem els llocs de treball", ha assegurat.

COTXES ELÈCTRICS I TURISME

Sobre una possible fàbrica de bateries per a cotxe elèctric a Catalunya, el conseller ha demanat assegurar la producció dels cotxes elèctrics, perquè sense això "no hi ha bateries que valguin".

"L'hem d'apuntalar perquè el cotxe elèctric es pugui construir a Martorell (Barcelona)", ha dit en referència a Seat, i ha afegit que la Generalitat ha reclamat al Govern central participar en la distribució d'ajuts previstos en els Projectes estratègics per a la recuperació i transformació econòmica (Perte) en aquest àmbit.

Després del pont de la Constitució, ha destacat que les dades del sector turístic no han estat homogènies a Catalunya: les destinacions que depenen del turisme internacional ho han "passat pitjor", mentre que a les d'interior i muntanya hi ha hagut una molt bona resposta, ha dit.

AUDIOVISUAL I CAUSA JUDICIAL

Quan li han preguntat per la negociació d'ERC i el Govern central sobre la llei audiovisual i els pressupostos generals de l'Estat (PGE), ha explicat que la seva formació continua negociant el seu suport als comptes, i que hi haurà notícies "els propers dies, per no dir hores".

El també expresident del Parlament ha lamentat la causa que se segueix contra ell i altres exmembres de la Mesa de la cambra catalana per presumpta desobediència: "Els precedents no ens fan ser optimistes des del punt de vista judicial. Però jo estic centrat en la tasca que haig de fer al capdavant del departament d'Empresa i Treball".