BARCELONA, 28 oct. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Economia i Empresa de la Generalitat, Roger Torrent, ha reclamat al Govern central més recursos dels fons europeus per a Seat: "No només ens juguem el futur de la marca, sinó el futur de tota la cadena de subministrament".
Ho ha dit aquest divendres en l'acte 'Reindustrialitzem Catalunya' de Barcelona Tribuna d'Amics del País, en el qual ha apuntat que l'automoció és un dels sectors puntal de l'economia catalana.
"Entenem l'actitud de Seat davant la distribució decebedora del Perte del vehicle elctric i connectat i que només s'hagi executat el 30% del Perte. Ens hi juguem molt", ha dit.
Ha mostrat satisfacció i tranquillitat per l'aposta de Seat per Catalunya i la planta de Martorell (Barcelona) com a seu de fabricació de vehicles en els prxims anys.
Ha subratllat la importncia de "retenir la cadena de valor a Catalunya" i que, per fer-ho, calen palanques per poder concretar inversions.
Sobre la reindustrialització dels terrenys que Nissan havia ocupat a la Zona Franca de Barcelona, Torrent s'ha mostrat convenut que "anir bé" i ha recordat que Silence ja hi est installada.
Ha apuntat que la de Chery no és la primera proposta que arriba del sector asitic de l'automoció per a aquests terrenys i ha assegurat que la Generalitat "sempre" est atenta a possibles inversions estrangeres a Catalunya, per que han de coincidir els 'tempos'.