Actualitzat 14/06/2024 12:10

Torrent defensa l'exhibició d'F1 al passeig de Gràcia de Barcelona

Archivo - Collboni, Torrent i Relat en l'assignatura de l'acord per a l'exhibició d'F1
EUROPA PRESS - Archivo

Creu que Catalunya està "molt ben" posicionada per renovar més enllà del 2026

BARCELONA, 14 juny (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat en funcions, Roger Torrent, ha defensat que l'exhibició de Fórmula 1 del dimecres 19 de juny, dins el Gran Premi d'Espanya, serà un esdeveniment "extraordinari" i molt icònic.

En una entrevista a Rac 1 d'aquest divendres recollida per Europa Press, ha destacat que qualsevol ciutadà podrà accedir a la iniciativa: "Es tracta d'això, d'acostar la Fórmula 1 a la ciutat, de demostrar el vincle de Barcelona i Catalunya amb la Fórmula 1".

Més de 100 entitats han convocat una protesta dimecres vinent contra l'exhibició en considerar que va en contra de l'abordatge de la crisi climàtica i que converteix Barcelona en "un parc d'atraccions".

Davant les crítiques, Torrent ha defensat que la competició té --textualment-- un impacte molt positiu per a Catalunya, tant a nivell econòmic com de "posicionament del país", i ha subratllat les audiències que genera a nivell mundial.

Ha destacat que "només amb la recaptació dels impostos que genera el Gran Premi de Fórmula 1, ja es recupera els diners que s'hi inverteix", i també la repercussió a la comarca del Vallès Oriental (Barcelona).

RENOVACIÓ

Torrent ha assegurat que "és molt important que aquest Gran Premi sigui un èxit", en plenes negociacions per renovar la celebració de la competició esportiva al Circuit de Barcelona - Catalunya, a Montmeló (Barcelona), més enllà del 2026.

"Estem molt ben posicionats. Òbviament, continuarem treballant, no podem anunciar res fins que estigui tancat", ha explicat, si bé ha dit que la Generalitat és partidària que Barcelona aculli l'F1 durant molts anys.

El conseller també ha destacat el procés de modernització que a parer seu ha impulsat el Circuit, i ha dit que busquen "molts altres verticals, moltes altres línies de negoci" perquè la Generalitat no hagi de destinar a la infraestructura els recursos que hi ha posat fins ara.