BARCELONA 9 nov. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, ha assegurat a Tquio que el Japó és el país asitic amb més empreses establertes a Catalunya amb més de 230 companyies, ha informat el Govern en un comunicat aquest dimecres.
Torrent ha afegit que el Japó "és una de les grans potncies mundials des d'un punt de vista tecnolgic i una de les economies que inverteixen més en R+D", motiu pel qual ha considerat estratgic posicionar Catalunya en mbits clau com els semiconductors o l'hidrogen.
Per Acció, l'agncia per a la competitivitat de la Conselleria d'Empresa i Treball, el Japó és un dels "mercats prioritaris" de la seva estratgia de captació d'inversió estrangera.
Acció treballa amb una cartera de 35 projectes d'inversió estrangera --la xifra més alta de la srie histrica, segons l'agncia-- i el Govern assegura que el Japó és el cinqu país amb més projectes que "potencialment" es poden materialitzar a Catalunya, amb un 5,7% del total.
VIATGE INSTITUCIONAL
Durant aquests dies, Torrent mantindr trobades amb els directius d'empreses com NTT Data, Teijin Pharma, Sekisui Chemical i Sojitz Corporation, que estan relacionades amb el teixit empresarial catal.
També es reunir amb Chiyoda, companyia que ha desenvolupat una tecnologia que permet l'ús de l'hidrogen al transport i emmagatzemar-lo en estat líquid a temperatures i pressions ambientals "de manera segura", i visitar 50 empreses d'hidrogen per a vehicles de l'empresa Iwatani.
Així mateix, es trobar amb els responsables del National Institute of Advanced Industrial Science and Technology (Aist), el centre de recerca més reconegut del Japó i la infraestructura responsable de l'execució del projecte nacional de desenvolupament de tecnologia avanada de fabricació de semiconductors.