Actualitzat 31/08/2018 13:07

Torra retreu a Sánchez que "amenaci amb el 155" i diu que només obeirà el Parlament

Assegura que seguirà apostant pel diàleg i espera que la reunió amb Sánchez sigui a l'octubre

Josep Puigbert (dtor. Casa de la Generalitat a Perpinyà), Pres. Quim Torra
@QUIMTORRAIPLA

BARCELONA, 31 ago. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha criticat aquest divendres el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, per "amenaçar amb aplicar el 155" un altre cop a Catalunya, i li ha demanat que faci una proposta política per desencallar la situació.

En declaracions als mitjans des de Perpinyà (França), ha assegurat, no obstant això, que ell només obeirà el que li digui el Parlament: "La meva obediència és al Parlament, que és on radica la sobirania dels catalans. La meva lleialtat és al Parlament".

El president català ha assegurat que segueix apostant pel diàleg amb el Govern central perquè el Govern "no s'aixecarà mai d'una taula de negociació", i ha confiat reunir-se un altre cop amb Sánchez a l'octubre.

"Tindria un problema si no obeís el Parlament. Les declaracions de Sánchez m'han sorprès perquè creia haver entès que havíem convingut tots dos que hi ha un problema polític i cal aplicar una solució negociada política", ha conclòs.

Torra ha defensat que el seu Govern enarborarà sempre la bandera del diàleg, la convivència i el dret d'autodeterminació, i espera de Sánchez "d'una vegada per sempre" una proposta política que respecti aquests tres eixos.

A més, el president català considera que el Govern central ha de formular una oferta que tingui en compte que Catalunya "ve d'un referèndum d'autodeterminació i d'una declaració política d'independència".

"MARXA PER LA LLIBERTAT"

Torra ha assegurat que, en apostar pel diàleg, la convivència i la democràcia, l'Estat no pot sentir-se amenaçat "de res", i ha insistit que no se solucionarà res si s'aplica un altre cop el 155 o una resposta a través dels tribunals.

També ha parlat d'"iniciar una marxa per la llibertat, pels drets socials i pels drets nacionals", perquè ho considera més necessari que mai.

LLAÇOS GROCS

Ha defensat la presència de llaços grocs a l'espai públic i ha criticat aquells que es decanten per "actituds violentes i de fractura social", una fractura que creu que ni existeix ni arribarà a materialitzar-se.

Torra ha dit que la societat catalana es caracteritza pels valors de "la fraternitat, la solidaritat i la pau", i ha argumentat que a Catalunya sempre ha existit una convivència que no es veurà alterada.

Ha demanat als partits que han fet declaracions i accions en contra d'aquesta convivència --que no ha precisat--, "es retreguin i expressin la seva condemna absoluta a qualsevol acte que alteri la convivència als carrers".

VISITA A PERPINYÀ

Poc abans de les seves declaracions, Torra ha agraït via Twitter la "solidaritat magnífica entre les institucions i la societat de la Catalunya del Nord".

"Ho agraeixo avui amb una representació del centenar d'alcaldes que van signar el manifest de suport als represaliats", ha afegit al costat d'una foto que s'ha fet amb ells i amb el director de la Casa de la Generalitat a Perpinyà, Josep Puigbert.

Contingut patrocinat