Publicat 11/03/2019 15:20

Torra prepara la remodelació del Govern i Borràs el deixarà la setmana vinent

La Generalitat potenciar l'arans en l'ensenyament, la salut i la comunicació i
GENCAT

Artadi no revela els noms dels nous consellers per assegura que seran dones

VIELHA (LLEIDA), 11 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha comenat a treballar amb "intensitat" en la remodelació del Govern després que aquest diumenge es confirmés que les conselleres Elsa Artadi i Laura Borrs seran candidates de JxCat en les eleccions municipals i en les generals, respectivament.

Ho ha dit la mateixa Artadi en la roda de premsa posterior al Consell Executiu, que aquest dilluns s'ha reunit de manera extraordinria al Conselh Generau d'Aran, a Vielha (Lleida), i ha aprovat diversos acords relacionats amb la Vall d'Aran.

Artadi, actual portaveu del Govern i consellera de Presidncia, ha explicat que la sortida de Borrs ja es concretar la setmana vinent, i que Torra abordar els canvis "amb els dos consellers legítims", és a dir, amb Jordi Turull i Lluís Puig, que van ser cessats amb l'article 155.

Artadi ha dit que Borrs ha d'abandonar per llei el gabinet abans del 24 de mar si vol ser candidata en les generals del 28 d'abril, per la qual cosa el dimarts vinent participar amb tota seguretat en la seva última reunió del Govern com a consellera.

També ha explicat que ella té més marge per deixar el Consell Executiu, perqu les eleccions municipals no són fins al 26 de maig, per ha assegurat que procuraran que els dos relleus siguin de manera "simultnia" i, per tant, es concretin la setmana vinent.

"Tindria sentit fer-ho alhora", ha continuat Artadi, per la qual cosa ha contemplat que la del dimarts vinent sigui també la seva última reunió del Consell Executiu i, per tant, l'última vegada que compareix davant dels mitjans de comunicació des de la sala de premsa de la Generalitat.

RELLEU SENSE TURBULNCIES

Artadi ha assegurat que es treballa perqu els dos relleus siguin "el mxim de profitosos i amb el menor trfec" possible, i ha confiat que tots els membres del Consell Executiu faran possible que així sigui.

Des de fa setmanes s'ha situat l'alcaldessa de la Garriga (Barcelona), Meritxell Budó, com la millor posicionada per substituir Artadi, per la portaveu no ha volgut donar noms, encara que sí que s'ha mostrat segura en qu "han de ser conselleres" dones.

"Aix ho dic sense tenir noms en ment", ha assegurat Artadi, que ha dit que fins a aquest dilluns no s'han posat a treballar en la remodelació del Govern perqu tant ella com Borrs no van tancar la seva participació en les generals i municipals fins aquest diumenge al migdia.

LLOCS DE SORTIDA

Tant Borrs com Artadi tenen posicions de sortida en els seus respectius comicis, per la qual cosa només un daltabaix electoral evitaria obtenir l'acta: Borrs és la número dos de Jordi Snchez en la llista de JxCat al Congrés, i Artadi la número dos de Quim Forn en les municipals de Barcelona.

A més, les dues acompanyaran en la candidatura dos dirigents encausats i presos, per la qual cosa queda per veure quines limitacions tindran ells a l'hora d'assumir les seves respectives funcions a la Cambra baixa i a l'Ajuntament de Barcelona.

La sortida de Borrs i Artadi ser la segona remodelació del Govern de Torra: la primera va ser al novembre del 2018, quan Torra va substituir Ernest Maragall --per Alfred Bosch-- en assumir aquest el repte de liderar ERC en les municipals de Barcelona.