El PP catal afirma que el president es veu "forat" a comparixer després que ells ho demanessin
BARCELONA, 5 juny (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha registrat aquest dimecres al Parlament una sollicitud per comparixer davant el ple per "donar compte del primer any de mandat" del seu Govern, han explicat a Europa Press fonts parlamentries.
Les mateixes fonts assenyalen que ara correspondr als grups decidir si inclouen en l'ordre del dia del proper ple, previst pel dijous i el divendres de la setmana que ve, o es deixa per a un altre plenari de més endavant.
Torra presenta la seva sollicitud abans que, en el proper ple, precisament es voti una iniciativa del PP que exigeix la compareixena de Torra per fer aquest balan.
Si els grups es posen d'acord, la compareixena de Torra s'aprovar per a la setmana que ve i no s'arribar a votar la iniciativa del PP.
ALEJANDRO FERNÁNDEZ
En un comunicat, el líder del PP catal, Alejandro Fernández, ha interpretat que el president catal "es veu forat a comparixer davant el Parlament després de la petició" del seu partit.
"És necessria aquesta compareixena ats que estem davant el govern de menys producció governamental i davant l'etapa que el Parlament menys ha legislat", ha afegit el líder dels populars catalans.
Torra va fer aquest dimarts una roda de premsa per fer aquest balan del seu primer any, per per a Fernández va ser "un monleg davant els mitjans" i considera que la seva compareixena en la Cambra permetr als grups rebatre'l.