Publicat 09/01/2023 15:23

Torra considera una "provocació" la cimera hispanofrancesa i demana una mobilització massiva en contra

Archivo - L'expresident de la Generalitat Quim Torra
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS - Arxiu

BARCELONA 9 gen. (EUROPA PRESS) -

L'expresident de la Generalitat Quim Torra ha qualificat aquest dilluns de "provocació" la cimera hispanofrancesa que se celebrar a Barcelona el prxim 19 de gener amb els presidents Pedro Sánchez i Emmanuel Macron, i ha cridat a una mobilització massiva en contra.

En un comunicat, Torra creu que la reunió bilateral és una "provocació que vol oferir la imatge d'una victria contra els demcrates catalans que ni s'ha produt ni es produir", i ha subratllat que el procés no s'ha acabat perqu Catalunya encara no és una república independent.

"Ni les renúncies dels partits i governs ni les fantasies del president Sánchez aconseguiran situar-nos en la conformitat autonmica a la qual els uns i els altres ens volen condemnar", ha afegit Torra.

L'expresident ha assegurat que fa costat a la convocatria de les entitats independentistes que criden a manifestar-se contra la celebració d'aquesta cimera: "Hem de convertir la provocació del president Sánchez en l'inici d'un nou cicle de mobilització popular".

Torra ha insistit que la via autonmica no ofereix cap solució als desafiaments econmics, socials, culturals i lingüístics de la societat catalana, i ha animat a "recuperar el fil" per proclamar una república catalana.

Contingut patrocinat