El nou president no tindr funcions executives
BARCELONA, 30 oct. (EUROPA PRESS) -
El consell d'administració de CaixaBank ha acordat nomenar Tomás Muniesa com a nou president de l'entitat a partir del prxim 1 de gener, informa en un comunicat rems a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) aquest dimecres.
Muniesa substitueix en el crrec José Ignacio Goirigolzarri, que ha manifestat la voluntat de no renovar el seu mandat en la prxima Junta General d'Accionistes, i que aquest dimecres ha presentat la renúncia com a president executiu i conseller de CaixaBank a partir de l'1 de gener.
El nomenament de Muniesa coincideix amb el canvi de funcions del president de l'entitat, que a partir de l'1 de gener no tindr funcions executives.
En un comunicat, l'entitat ha explicat que Goirigolzarri també es desvincula de les responsabilitats que ocupava a Grup CaixaBank.
El consell d'administració del banc ha valorat com "enormement positiva" la gestió duta a terme per Goirigolzarri, especialment en la fusió amb Bankia.
GOIRIGOLZARRI
Goirigolzarri ocupa la presidncia de CaixaBank des del 2021, moment de la fusió amb Bankia, i és "un dels directius amb una experincia més dilatada en el sector bancari espanyol", ha explicat CaixaBank.
El directiu va comenar la seva carrera en el sector bancari durant la dcada dels 90 com a director general de BBV, i a partir del 2001 va assumir el crrec de conseller delegat de BBVA, on va liderar el procés d'internacionalització del banc.
El maig del 2012, va ser nomenat president de Bankia i de la seva matriu BFA, en el moment de la crisi financera més gran de la histria d'Espanya.
Goirigolzarri deixar l'entitat després de quatre anys en el crrec i amb la finalització del Pla Estratgic 2022-2024, que es va definir després de la fusió.
L'encara president ha explicat que "el banc est en un moment excellent" i ha agrat la feina del consell d'administració i del conseller delegat, Gonzalo Gortázar.
"En aquest moment en el qual CaixaBank enceta una nova etapa, jo dono per acabat un cicle que vaig iniciar amb la meva incorporació a Bankia el 2012", ha afegit.
MUNIESA
Muniesa és vicepresident de CaixaBank des del 2018, entitat a la qual es va incorporar el 1976 i en la qual ha assumit diferents responsabilitats, com la direcció de Recursos Humans, mercat de capitals o la gestió de l'ALCO.
També va exercir com a vicepresident executiu i conseller delegat de VidaCaixa des del 1997 fins al novembre del 2018.
Muniesa ha expressat "gran illusió" per assumir la presidncia de l'entitat, i també la seva responsabilitat i vocació de servei.
El directiu és llicenciat en Cincies Empresarials i Mster en Direcció d'Empreses per Esade, i actualment ocupa els crrecs de vicepresident de CaixaBank, VidaCaixa i SegurCaixa Adeslas, i és membre del Patronat d'Esade Fundació i conseller d'Allianz Portugal.