El comboi ha fet l'últim trajecte aquest dissabte entre Hospital de Bellvitge i Fondo
BARCELONA, 26 oct. (EUROPA PRESS) -
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha retirat l'últim tren de la srie 4000 que quedava en circulació en la línia L1 del Metro de Barcelona, que era l'últim comboi amb algun element que contenia amiant i que encara estava en servei a la xarxa, informa en un comunicat.
El comboi retirat ha fet el seu últim viatge aquest dissabte entre les estacions d'Hospital de Bellvitge i Fondo, i la L1 estrena nous trens de la srie 8000, més sostenibles i accessibles que els models anteriors.
La presncia de l'amiant en el comboi retirat no estava a la vista ni representava cap perill per als usuaris.
Ara, la Fundació TMB sumar una pea més al seu ampli ventall de vehicles histrics, preservant tres cotxes d'aquesta srie 4000: dos motors i un remolc.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que l'arribada de les sries 7000 i 8000 de trens "han perms substituir 50 trens per uns més moderns, cmodes i accessibles i continuar donant un servei eficient a la ciutadania".
PROCÉS PROGRESSIU
El 7 de juliol de 2023 es va posar en servei el primer dels nous trens de la srie 8000 que progressivament han anat entrant en la L1 per substituir els vehicles de la srie 4000.
Els nous trens formen part de la compra de material ferroviari més important en la histria de TMB, amb una inversió de 318,85 milions d'euros i la compra de 50 trens, sumant els 26 trens de la srie 7000 per la L3 i els 24 de la srie 8000 per la L1, que representen el 27% del total de la flota.
Els trens de la srie 4000, dissenyats juntament amb els de la srie 3000, van entrar en servei en la L1 entre 1987 i 1990 per substituir de manera progressiva als trens de la srie 400.