Eduardo Parra - Europa Press - Arxiu
El consell estatal de CC.OO. es reunir aquest matí per decidir si recolza els preacords, que tiraran endavant amb o sense la seva signatura
MADRID, 3 gen. (EUROPA PRESS) -
Telefónica i els sindicats signaran la tarda d'aquest dimecres els acords per al nou conveni collectiu d'empreses vinculades i dels expedients de regulació d'ocupació (ERO) que la companyia executar en les seves tres principals filials a Espanya (Telefónica de España, Móviles i Soluciones), que afectaran 3.421 empleats.
En concret, Telefónica ha proposat 2.958 sortides per a Telefónica de España, gairebé un 28% menys que els 4.085 que es van plantejar al comenament de les negociacions; 397 a Telefónica Móviles, gairebé un 59% menys que els 958 inicials, i 66 a Telefónica Soluciones, gairebé un 19% menys que els 81 inicials.
Per tant, la companyia ha redut l'afectació de l'acomiadament collectiu en un 33% en relació amb les 5.124 sortides que va proposar als sindicats al comenament de les negociacions.
TIRARAN ENDAVANT ENCARA QUE CC.OO. NO SIGNI
Segons han informat fonts de CC.OO. a Europa Press, el sindicat encara est a l'espera que el seu consell estatal --que es reunir aquest dimecres al matí-- ratifiqui els preacords del conveni collectiu d'empreses vinculades i de l'acomiadament collectiu.
Encara que l'executiu de CC.OO. ja ha donat el vistiplau a aquests acords, el funcionament del sindicat exigeix que, perqu es puguin signar els documents, aquests comptin amb l'aprovació del seu consell estatal.
No obstant aix, els dos acords tiraran endavant encara que finalment el consell estatal de CC.OO. decideixi no recolzar-los.
En el cas de l'acomiadament collectiu, es pot aprovar de forma unilateral per part de l'empresa, si bé el preacord ja ha estat recolzat tant per UGT com per Sumados-Fetico, els altres dos sindicats presents a les negociacions.
En tant, per a la subscripció del conveni collectiu bastaria amb les signatures per part d'UGT i Sumados-Fetico, han explicat a Europa Press fonts sindicals.
TELEFÓNICA EQUIPARA LES CONDICIONS DE L'ERO A LES DE 2021
Quant a l'acomiadament collectiu, la companyia ha millorat les condicions econmiques ofertes als empleats que finalment sortiran de l'empresa i les ha equiparat a les de l'anterior pla de sortides, negociat el 2021.
A la proposta traslladada als sindicats el passat 21 de desembre Telefónica va oferir als empleats nascuts el 1968 una renda del 68% del salari regulador fins als 63 anys i d'un 38% fins als 65.
Per als nascuts el 1967, 1966, 1965 o 1964, un 62% del salari regulador fins als 63 anys i d'un 34% fins als 65, al que se suma una prima de voluntarietat de 10.000 euros.
En tant, per als treballadors nascuts el 1963 o anys anteriors ofereix una renda del 52% del salari regulador fins als 63 anys i d'un 34% fins als 65, al que també ha afegit una prima de voluntarietat de 10.000 euros.
Així mateix, la proposta definitiva d'ERO per part de Telefónica inclou la reversibilitat de les rendes, la qual cosa implica que en cas de defunció els hereus legals percebran les indemnitzacions pendents.
També es recull l'abonament del descompte de la Seguretat Social de l'empleat durant l'atur, el segur collectiu fins als 63 anys, la plissa salut bsica al 100% fins als 63 anys (o mentre s'aboni el Conveni Especial de la Seguretat Social).
A més, inclou la sortida dels 100 empleats que no van poder fer-ho en el pla de sortides anterior, entre altres qüestions.
El període d'adscripció a l'ERO tindr lloc entre el 9 de gener i el 8 de febrer de 2024 i la contestació de l'empresa ser el 14 de febrer. Les sortides comenaran principalment el 29 de febrer de l'any que ve, per l'ERO estar obert fins al 31 de mar de 2025.
NOU CONVENI COLLECTIU
Al seu torn, el passat 21 de desembre, Telefónica i els sindicats van aconseguir un preacord per a un nou conveni collectiu d'empreses vinculades (CEV) que entrar en vigor l'1 de gener de 2024 i s'estendr fins al 31 de desembre de 2026, encara que amb la possibilitat de prorrogar-ho un any més.
Aquest preacord inclou qüestions com el manteniment de l'actual clusula de revisió salarial vinculada a la inflació, que es concreta en una proposta de pujada salarial de l'1,5% a l'any i revisió en relació amb l'IPC a la finalització del conveni.
També un "plus de productivitat" d'octubre de 300 euros amb 150 euros consolidables per cada any de vigncia del conveni i el manteniment dels biennis i l'antiguitat sense limitació.
Quant a la jornada laboral, l'empresa va acceptar la petició dels sindicats de reduir-la a 36 hores durant la vigncia del conveni, al mateix temps que inclou sis dies per a "assumptes imprevists i urgents o d'índole personal sense justificació".
Un altre element que inclou és la jornada setmanal flexible bonificada, on es millorar la bonificació "fins al 30% de la reducció conseqüent".
També es mantindr la plissa dental actual i s'estendr a tota la plantilla de les tres jurídiques (Telefónica de España, Móviles i Soluciones).