MADRID, 12 maig (EUROPA PRESS) -
Telefónica ha registrat un benefici net de 706 milions d'euros fins al mar, un 20% menys que en el mateix període de l'any passat pels canvis de perímetres, per ha aconseguit créixer en ingressos a tots els seus mercats.
L'operador ha facturat 10.883 milions d'euros, incloent-hi el seu 50% de la filial al Regne Unit Virgin Media O2, la qual cosa suposa un creixement total del 3,2%, impulsat per la pujada de doble dígit d'aquesta partida al Brasil (18,1%) i Hispam (10,9%), segons els comptes publicats aquest dijous a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Així mateix, el resultat operatiu abans d'amortitzacions (Oibda) ha estat de 3.753 milions d'euros, un 2,1% més, degut especialment al fet que Hispam ha disparat el seu Oibda un 50%.
Aquesta millora dels indicadors es deu, en part, al fet que els efectes del tipus de canvi han estat favorables per a Telefónica, a diferncia dels últims anys, i li han sumat 242 milions d'euros en vendes i 95 milions en Oibda.
La comparativa anual estar previsiblement marcada aquest any per la falta d'extraordinaris com la venda de les torres de Telxius o la creació de la filial amb Liberty al Regne Unit que van impulsar el benefici a termes histrics a partir del segon trimestre.
Per geografies, Espanya ha aportat el 28% dels ingressos i el 30% de l'Oibda, mentre que Hispam ha suposat un 20% de la facturació i un 16% del resultat operatiu abans d'amortitzacions.
Tant el Brasil com Alemanya han facturat un 18% del total del grup, mentre que les seves aportacions respectives al resultat operatiu han estat del 21% i el 16%. Per la seva banda, el Regne Unit ha aportat el 14% dels ingressos i el 15% de l'Oibda.
El president de Telefónica, José María Álvarez Pallete, ha destacat el "slid comenament d'any" de la companyia en un "escenari de tensions inflacionistes i inestabilitat geopolítica".
"Una vegada més, es confirma que el pla estratgic del Grup és encertat i representa un full de ruta vlid i robust per
poder continuar donant el millor servei als nostres clients", ha subratllat el directiu.
Per la seva banda, el conseller delegat, Ángel Vilá, ha destacat algunes operacions del trimestre com la compra de la britnica Incremental, l'operació d'Oi al Brasil que reportar 1.000 milions d'euros en sinergies o l'acord signat amb Dazn per emetre LaLiga completa.
L'operador ha tancat el trimestre amb una base d'accessos de 368,3 milions, un 1,1% més que un any abans amb un creixement d'un 20% dels clients de fibra i un 4,3% dels clients de contracte mbil.