Publicat 18/11/2015 15:02

La tecnològica Agile Content debutarà al MAB dilluns

BARCELONA, 18 nov. (EUROPA PRESS) -

L'empresa tecnològica especialitzada en gestió de contingut audiovisual i 'big data' per a segmentació d'audiències Agile Content començarà a cotitzar al Mercat Alternatiu Borsari (MAB) dilluns 23 de novembre amb una capitalització de 17 milions d'euros.

La companyia s'incorporarà al segment d'Empreses en Expansió després de rebre aquest dimecres l'informe favorable del Comitè de Coordinació i Incorporacions del MAB, ha informat en un comunicat.

En el seu debut borsari s'incorporaran al mercat 8.989.739 accions a un preu d'1,87 euros, després de l'última ampliació de capital per import de 5,3 milions d'euros que la companyia va acabar a l'agost .

L'esmentada ampliació, en la qual Andbank va actuar com a banc col·locador, va permetre ampliar la base accionarial en 80 nous inversors, els quals ostenten el 31% de participació en la companyia.

La resta del capital recau en els socis fundadors d'Agile Content, Hernán Scapusio i Mónica Rayo, que mantenen el 40,37% del capital a través de la societat Knowkers Consulting & Investments, mentre que altres accionistes significatius són Inveready amb un 15,70% i Fides Capital amb un 5,82%, els dos presents en la companyia des del 2009.

INTERNACIONALITZACIÓ

L'ampliació de capital i la sortida a borsa de l'empresa respon als seus plans d'internacionalització, i Scapusio ha considerat que l'entrada de nous socis i la posterior sortida al mercat alternatiu els permetrà "accelerar" el desenvolupament de la seva estratègia d'innovació i de creixement.

Així, podran "aprofitar les oportunitats d'adquisicions" que tenen detectades al mercat, així com arribar a més visibilitat i posicionament de la marca a nivell comercial.

Amb seu a Barcelona i oficines a Llatinoamèrica i Miami, la companyia opera des del 2007 i el 2014 va arribar a unes vendes de 8 milions d'euros, cosa que va suposar un augment del 45% respecte al 2013.

Actualment, la companyia està completant l'adquisició d'un 45% addicional de la companyia finlandesa Enreach, a la qual va desembarcar l'agost adquirint un 6% de la firma.

Les dues companyies van formalitzar una aliança d'empreses als Estats Units amb la qual Agile Content va millorar el seu posicionament internacional, i que va comportar l'obertura de l'oficina de Miami, des d'on també abordarà el mercat americà.

Amb aquesta estratègia de creixement internacional, Agile Content té com a objectiu convertir-se en "referent de la indústria mundial de gestió de contingut audiovisual en línia i de monetització d'audiències", amb presència multinacional a través d'una xarxa d'oficines pròpies i socis locals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés