Actualitzat 19/06/2014 15:11

TCB rebutja que els seus cànons serveixin per subvencionar a ports de la competència

Xavier Soucheiron
TCB

BARCELONA, 19 juny (EUROPA PRESS) -

El conseller delegat de Grup TCB, Xavier Soucheiron, ha rebutjat aquest dijous que els cànons que paga com a operador en els ports espanyols en els quals opera, entre els quals hi ha el port de Barcelona, serveixin per subvencionar altres ports del sistema espanyol que són la seva competència.

"Estem competint a Barcelona amb altres ports de la Mediterrània, i no volem que els cànons que paguem surtin per la porta de enrere per a altres ports competidors. Els nostres cànons han de servir perquè el Port de Barcelona sigui més competitiu", ha afirmat en declaracions als mitjans després de participar en la jornada 'El Corredor Ferrovari de la Mediterrània: nova porta d'entrada del comerç europeu', organitzada per 'Expansión'.

Soucheiron reacciona així sobre el Fons d'Accessibilitat per finançar els accessos terrestres dels 28 enclavaments del sistema portuari espanyol que el Ministeri de Foment preveu impulsar en les pròximes setmanes mitjançant un Decret Llei i que es nodrirà de la meitat del resultat net dels ports que registrin beneficis.

"Força els ports amb beneficis a subvencionar altres ports que no funcionen bé o que no són capaços de registrar beneficis", ha aprofundit, i ha afegit que la mesura no és lògica perquè el missatge que es llança és que es penalitza als ports competitius, mentre que els que no ho són tant posen la mà, ha argumentat.

TCB opera a Espanya, a més de al Port de Barcelona, en els enclavaments portuaris de València, Tenerife, La Palma i Gijón: "Independentment de la nostra afectació, el que és degut primar és l'eficiència i la competitivitat".

De convertir-se en una realitat aquest fons, que s'emmarca en un pla de mesures per a la reactivació econòmica aprovat pel Govern el 6 de juny, en el cas del Port de Barcelona suposaria aportar 37,3 milions d'euros, ja que el 2013 va registrar uns guanys de 74,6 milions.

D'aquesta manera, l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB) aportaria el 30% del total del fons, i aquesta xifra arribaria al 72% si s'agreguen les autoritats portuàries d'Algesires, Balears, Cartagena i Las Palmas, que són els ports amb més beneficis.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés