MADRID 22 des. (EUROPA PRESS) -
El Tribunal Constitucional ha declarat "nuls i inconstitucionals" alguns articles del reial decret llei, aprovat el passat 3 d'octubre de 2014, que contemplava la hibernació de l'emmagatzematge subterrani de gas de Castor i en el qual es reconeixia una compensació de 1.350 milions d'euros per a l'empresa promotora Escal UGS, participada per ACS.
D'aquesta forma, el Constitucional ha admès "parcialment" els recursos d'inconstitucionalitat interposats pel Parlament de Catalunya, així com per la Generalitat de Catalunya i per més de 50 diputats del Grup Parlamentari Socialista al Congrés.
Per això, aquest organisme declara "inconstitucionals i nuls" els articles 4 a 6 i precisa que no veu cap raó per haver aprovat aquesta compensació mitjançant un decret llei, ja que aquesta mesura únicament està justificada davant l'existència d'una situació "d'extraordinària i urgent necessitat a la qual hagués de fer-se front".
En un primer moment Enagás, a través de la seva filial Enagás Transporte, era l'encarregada d'assumir l'import d'aquesta indemnització de més de 1.300 milions d'euros a Escal UGS, encara que l'import s'aniria repercutint durant 30 anys en la tarifa del gas.