Actualitzat 29/05/2014 12:08

La taxa turística finança una campanya per promoure el turisme familiar a Catalunya

El conseller Puig en la campaña para promocionar el turismo familiar
EUROPA PRESS

Puig justifica aquest finançament perquè s'ha "prioritzat" la despesa social

BARCELONA, 29 maig (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, ha presentat aquest dijous una campanya per promoure el turisme familiar a Catalunya, dirigida al mercat alemany, britànic, francès, espanyol i català, que costarà 2,4 milions d'euros finançats íntegrament pels diners recaptats de la taxa turística.

En un acte a l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Plaça Catalunya a Barcelona, Puig ha justificat aquest tipus de finançament en vegada directament dels Pressupostos catalans perquè aquest any "el Govern ha prioritzat la despesa en polítiques socials".

"A mesura que s'afermi la recuperació i puguem tenir els recursos que no tornen de Madrid, podrem promocionar millor la nostra oferta turística", ha explicat el conseller.

Ha assegurat que el 60% dels turistes que rep Catalunya són famílies, i ha destacat que la comunitat s'ha consolidat com un destí de referència a escala mundial en aquest tipus d'oferta.

"Catalunya és un dels destins preferits per les famílies europees", ha declarat, i ha elogiat les característiques del turisme familiar perquè aporta valor afegit, les estades són més llargues, multipliquen l'oferta i consoliden la fidelització dels visitants.

Alhora, ha assenyalat que la voluntat d'apostar pel turisme familiar també serveix per explicar Catalunya al món i projectar el sistema de valors i de cohesió social del territori.

La campanya es realitzarà des de diversos canals com televisió --en programes a escala internacional--, ràdio, premsa, publicitat exterior i en línia, i ha remarcat que hi haurà publicitat en els autobusos de Madrid i en els centres comercials d'aquesta ciutat, Saragossa, Sant Sebastià i Bilbao.

Ha recordat que el Govern va establir que el 2014 és l'Any del Turisme Familiar de Catalunya, i ha destacat que coincideix amb el XX aniversari de la proclamació per part d l'ONU de l'Any Internacional de la Família.

MÉS MUNICIPIS ADHERITS

Puig ha explicat que 16 municipis tenen el segell de Destí de Turisme Familiar, que va néixer el 2003, i que el 2013 s'han incorporat Les Valls d'Àneu (Lleida) i les Muntanyes de Prada (Tarragona), ampliant l'oferta no únicament a destinacions del litoral com fins ara.

A més ha destacat que el 30% del turisme mundial són famílies, que acostumen a considerar les vacances com una despesa prioritària i a fer estades d'entre set i deu nits de mitjana.

GLOBUS 'CATALUNYA'

Durant l'acte, l'Agència Catalana de Turisme ha presentat un globus aerostàtic s la Plaça de Catalunya de Barcelona que portava la marca 'Catalunya'.

El globus, operat per l'empresa Globus Kon-Tiki, que ho ha inflat a la plaça, és un dels més grans d'Europa i té capacitat per a 16 passatgers.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés