Actualitzat 23/04/2015 15:29

Talgo sortirà a Borsa el 7 de maig a un preu d'entre 9 i 11,5 euros per acció

Tren fabricado por Talgo de Rende
Foto: TALGO

Col·locarà entre inversors institucionals el 49,5% del seu capital

   MADRID, 23 Abr. (EUROPA PRESS) -

   Talgo s'estrenarà en borsa el pròxim 7 de maig a un preu d'entre 9 i 11,5 euros per acció, cosa que suposa valorar el fabricant ferroviari en entre 1.231 i 1.574 milions d'euros.

   La companyia que presideix Carlos de Palacio col·locarà al mercat a través d'una oferta pública de venda (OPV) un paquet d'uns 67 milions d'accions, equivalents al 49,5% del seu capital.

   Aquest percentatge valora l'import de l'OPV entre 609 i 779 milions d'euros, en funció de la banda indicativa de preus fixada per Talgo en el fullet explicatiu de l'operació, que ja ha rebut la pertinent aprovació per part de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

   L'OPV de Talgo es dirigeix a inversors qualificats, nacionals i estrangers, per la qual cosa no reserva cap tram per particulars.

   La sortida a Borsa de Talgo succeirà les d'AENA i Sageta (filial d'energies renovables d'ACS), i la de Naturhouse, prevista per demà divendres 24 d'abril. A elles està previst que succeeixin en els pròxims mesos la de Cellnex Telecom (Abertis Telecom) i la de Testa, filial de patrimoni de Sacyr.

   El fabricant de trens disposa del Santander, JP Morgan i Nomura Internacional com a entitats coordinadores de l'operació, i amb Rothschild com a assessor.

   Actualment, Talgo és 100% propietat de Pegaso Rail International, un grup d'empreses del qual Trilantic Capital Partners té un 63% del capital, la família Oriol un altre 20,3% i el fons de capital risc MCH Private Equity, el 16,2% restant.

   En l'accionariat del fabricant ferroviari també hi és present l'empresari Juan Abelló des que fa un parell d'anys prengués una participació en la companyia de manera indirecta, a través d'un vehicle d'inversió dels esmentats fons.

   Quan el mes de maig passat l'empresa va anunciar la seva intenció de sortir a Borsa, el seu president, en un comunicat, va destacar aquesta decisió com un "pas molt important" a la història de més de set dècades de la companyia, que confia "enfortirà la seva posició per al creixement continu i l'èxit futur".

EXPANSIÓ INTERNACIONAL.

   Talgo està des del 2007 immers en la seva estratègia d'expansió internacional, gràcies a la qual actualment aconsegueix de l'exterior la major part dels seus ingressos. El 2014, la companyia va facturar 384 milions d'euros i va registrar un benefici brut d'explotació (Ebitda) de 90 milions.

   La companyia subministra cotxes de viatgers, trens AVE i trens de molt Alta Velocitat, si bé està ampliant els seus productes cap a trens regionals.

   El 2012, va presentar l''Avril', el seu tren capaç de circular a una velocitat màxima de 380 quilòmetres per hora i de transportar fins a 600 viatgers gràcies a una nova disposició dels seients.

   Pel que fa al negoci internacional, Talgo subministra i manté trens en set països (Portugal, França, Suïssa, Itàlia, els Estats Units, Kazakhstan i Uzbekistan, a més d'Espanya) i equips ferroviaris en d'altres 32.

   Un dels més destacats fruits d'aquesta expansió a l'exterior és la consecució a final del 2011 de l'històric contracte de subministrament dels 35 trens d'Alta Velocitat que circularan per l'AVE La Meca-Medina. Es tracta d'una comanda valorada en uns 1.600 milions d'euros i disposa d'una opció de compra addicional de 23 trens més. La companyia ja va lliurar el mes de desembre passat la primera unitat tal com s'establia en el contracte.

   Fa unes quantes setmanes Talgo va aconseguir un altre contracte amb l'Aràbia Saudita, una comanda de sis trens AVE, per import de 200 milions d'euros, que la Saudi Railways Organization (SRO) destinarà a cobrir la connexió entre Riad i la ciutat de Damman.

   Alhora, fa poc va signar un acord amb el grup turc Albayrak en el marc de la seva estratègia d'entrar a Turquia, un mercat que considera "molt important", donats els projectes ferroviaris d'Alta Velocitat previstos al país.

   Talgo disposa d'una plantilla de 1.735 treballadors, amb dues fàbriques a Espanya, a Las Matas (Madrid) i a Rivabellosa (Àlaba), i una més a Astana (Kazakhstan), a més d'oficines en diferents països del món (Estats Units i Alemanya) i oficines comercials a l'Índia, el Brasil i Emirats Àrabs.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés