Actualitzat 12/12/2014 14:23

Talgo envia a Aràbia el primer tren de l'AVE a La Meca

Envío del primer tren Talgo para el AVE a la Meca desde el Puerto de Barcelona
Foto: EUROPA PRESS

El segon dels 36 s'enviarà el maig

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

Talgo comença aquest divendres el trasllat a l'Aràbia Saudita de la primera unitat del tren AVE que explotarà la línia d'Alta Velocitat La Meca-Medina, que viatja en vaixell des del Port de Barcelona des de les 14.00.

   Ha desplaçat fins a aquest port els caps tractors del tren des de la fàbrica que té a Madrid i els cotxes des de la planta de Rivabellosa (Àlaba), instal·lacions on han estat fabricats, ha explicat al Port el director de fabricació de l'empresa, Roberto Martínez, al costat del vaixell de transport.

   Amb aquest primer enviament cap al port de Jeddah, "compleix amb els terminis previstos", que preveien el subministrament del primer dels trens de l'AVE a La Meca abans de finals d'aquest any.

   Talgo forma part del consorci d'empreses públiques i privades que a final del 2012 es va adjudicar l'AVE La Meca-Medina, el contracte més gran aconseguit per empreses espanyoles a l'exterior.

   El fabricant, a més d'aportar els 35 trens perquè Renfe exploti l''AVE del desert', s'encarregarà també del seu posterior manteniment durant 12 anys; i un altre tren pertanyerà exclusivament a la família reial de l'Aràbia Saudita.

   Talgo ha incorporat a aquests trens un anomenat 'paquet desèrtic', això és, una sèrie de solucions amb la finalitat de convertir-los en un compartiment gairebé estanc respecte a l'exterior, i que puguin adaptar-se a les temperatures de fins a 55 graus i a les tempestes de sorra que es registren a la zona de desert de l'Aràbia Saudita per les quals circularan.

   El tren té alhora un disseny que evitarà l'efecte d'abrasió, que suposa col·locar una protecció especial en finestres i altres zones exteriors i pintures i recobriments millorats.

   A més, tindrà equips de refrigeració i d'aire condicionat d'alta potència per garantir dins dels trens temperatures més baixes que en els entorns europeus.

SEGELLAMENT DAVANT DE LA POLS

   Per evitar l'entrada de pols i sorra en els sistemes del tren i al seu interior, els vehicles tenen una millora dels sistemes de segellament en els elements mecànics (portes, equips de refrigeració i el rodament, entre d'altres) i dels sistemes de filtres, i a més tindrà una sobrepressió interior per evitar l'entrada d'aire i pols des de l'exterior.

    L''AVE del desert' que fabrica Talgo serà a més el tren més lleuger de la seva tipologia, tenint en compte que es produirà en alumini i tindrà així un pes mínim, amb "un reduït consum d'energia i alta capacitat d'acceleració".

   El tren de Talgo té capacitat per transportar 417 passatgers, distribuïts en dues classes, i té a més una zona de cafeteria.

20.000 AL DIA

   Martínez ha explicat que està previst que el segon tren arribi al maig, i que, quan entri en servei, portarà uns 20.000 pelegrins al dia.

   Després de provar el sistema operatiu i el seu funcionament en el terreny, s'enviaran trens cada tres mesos a partir de setembre o octubre del 2015.

   També ha destacat els "grandíssims esforços" que ha realitzat Talgo i les entre 400 i 500 empreses implicades en el projecte per complir amb els terminis.

   Ha remarcat que serà un projecte pioner a escala internacional, i que posa en valor la gran experiència que, segons ell, tenen les empreses espanyoles en l'alta velocitat.

UN PER A LA FAMÍLIA REIAL

   Com a curiositat, ha assenyalat que dels 36 trens que es vendran, 35 seran comercials, i un serà exclusiu de la família reial de l'Aràbia Saudita, anomenat el 'Tren Vip', que estarà equipat amb luxes i albergarà entre 50 i 60 persones (en un regular caben 417).

   També ha reconegut que per als pròxims trens que falten per enviar hauran de realitzar-se una sèrie de modificacions de 'programari' per adaptar-se millor a les condicions del desert.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés