Actualitzat 14/05/2018 12:29

Susana Díaz sobre Torra: "Per les seves manifestacions és una persona que em genera poca confiança"

Susana Díaz en un esmorzar informatiu
EUROPA PRESS

MADRID 14 maig (EUROPA PRESS) -

La presidenta de la Junta d'Andalusia, Susana Díaz, ha assegurat aquest dilluns que el candidat a presidir la Generalitat, Quim Torra, li genera "poca confiança" per les "manifestacions" que ha fet amb anterioritat, referint-se als polèmics missatges difosos fa uns anys per Torra a Twitter, en els quals assegura que els espanyols "només saben espoliar" o que no tenen "vergonya".

"Em genera poca confiança i em resulta una llàstima que després del que han patit els catalans i la resta d'espanyols a hores d'ara estiguem amb algú al capdavant que faci aquest tipus de manifestacions respecte els altres", ha apuntat la presidenta després d'assistir aquest dilluns a un esmorzar informatiu a Madrid organitzat per Nueva Economía Fórum.

Així, Díaz ha manifestat que n'espera "molt poc" de Torra si finalment arriba a ser investit aquest dilluns i "només" desitja que "no segueixi enfrontant els ciutadans i governi per a tots els catalans".

En aquesta línia, la presidenta ha demanat a Torra que "compleixi la llei", si arriba a ser president de la Generalitat, i que "compleixi amb l'estat de dret, amb la Constitució i les lleis". "Que no segueixi dividint ni enfrontant la societat catalana i el conjunt d'espanyols", ha dit.

"CADA COSA AL SEU TEMPS"

Preguntada per si és partidària que, si Torra és elegit, s'aixequi l'article 155 a Catalunya, la presidenta de la Junta ha dit que "confia" en l'estat de dret "com a defensor de la democràcia" d'Espanya que, en moments de "més dificultats i més convulsos que hem viscut", "ha demostrat que serveix de molt".

"Respectem l'estat de dret, la qual cosa marca la Constitució i esperem que el Govern de Catalunya, si es forma, actuï dins de la Llei", ha dit la presidenta, alhora que ha avisat que si no ho fa així, "la democràcia espanyola ha demostrat que està madura i que sap respondre". "Cada cosa al seu temps", ha conclòs.

Contingut patrocinat