Europa Press - Europa Press
SEVILLA, 20 oct. (EUROPA PRESS) -
La presidenta de la Junta d'Andalusia i secretària general del PSOE-A, Susana Díaz, serà proclamada aquest dissabte candidata a la reelecció com a cap de l'Executiu en les eleccions andaluses del 2 de desembre pel Comitè Director del PSOE-A, al que assistirà el president del Govern i secretari general dels socialistes, Pedro Sánchez.
Davant el Comitè Director, màxim òrgan entre congressos, es produiran les intervencions de Pedro Sánchez i de Susana Díaz. La reunió d'aquest òrgan es produirà a partir de les 12,00 hores en un hotel de Sevilla. Aquesta serà la primera vegada que Pedro Sánchez intervingui davant la reunió del Comitè Director del PSOE-A.
Susana Díaz, que tornarà a encapçalar la candidatura per Sevilla al Parlament d'Andalusia, serà proclamada candidata a la reelecció com a presidenta de la Junta, després que no s'hagi hagut de desenvolupar cap procés de primàries.
D'acord amb les normes internes del PSOE-A, quan es governa en la comunitat, perquè se celebressin primàries per triar el candidat a la Presidència de la Junta hauria de sol·licitar-ho almenys el 40 per cent de la militància o la majoria del Comitè Director, cosa que no ha ocorregut.
Susana Díaz s'ha mostrat "il·lusionada, molt agraïda i amb ganes" de comptar amb la confiança dels seus companys de partit aquest dissabte, per després "buscar la confiança majoritària dels andalusos" de cara al dia 2 de desembre. Ha expressat a més que està "molt contenta" que l'"acompanyi Pedro en un dia especial".
En la mateixa línia, la secretària general del PSOE de Sevilla, Verónica Pérez, ha expressat aquest divendres l'"alegria" que suposa pels socialistes andalusos la presència de Pedro Sánchez en aquest Comitè Director, un gest que, en la seva opinió, "desmotra el suport del PSOE a nivell nacional al PSOE d'Andalusia" en les eleccions del 2 de desembre.
A més, Pérez ha valorat el "lideratge solvent i sòlid" amb el qual, al seu judici, compten els socialistes andalusos "amb Susana Díaz al capdavant", qui en els seus anys com a presidenta de la Junta "ha demostrat que és la persona que millor defensa els interessos dels andalusos", cosa que la secretària general del PSOE de Sevilla creu que el proper 2 de desembre "els ciutadans cridats a les urnes sabran valorar".
ELABORACIÓ DE CANDIDATURES
Després de la proclamació de Susana Díaz com a candidata a la reelecció, el PSOE-A abordarà el procés per a l'elaboració de les vuit candidatures al Parlament andalús. Així, des d'aquest diumenge i fins el dia 23 es desenvoluparan les assemblees locals on es proposaran els noms per a les candidatures, que en alguns casos seran fins i tot "obertes" si hi ha més noms que llocs.
Del 24 al 26 d'octubre, des de les executives provincials s'elaboraran les propostes de candidatures, que es remetran a la Comissió Regional de Llistes, i d'aquí a la Comissió Executiva Regional, mentre que les llistes seran aprovades el dissabte 27 en una nova reunió del Comitè Director del PSOE-A.
Des de la direcció regional s'ha posat en valor aquest procés d'elaboració de candidatures, que seran paritàries i 'cremallera', perquè serà la militància la que tingui la potestat de proposar els noms que les conformin, en aplicació dels estatuts del PSOE que van sortir del 39è Congrés Federal el juny de 2017.
Segons han informat a Europa Press fonts socialistes, el PSOE-A renovarà tres dels vuit caps de llista al Parlament andalús, els de Jaén, Màlaga i Granada, pel que fa a els comicis de març de 2015. Així, repetiran Susana Díaz per Sevilla; per Almeria, José Luis Sánchez Teruel, secretari provincial del partit; per Cadis, Manuel Jiménez Barrios, vicepresident de la Junta i conseller de Presidència, Administració Local i Memòria Democràtica; per Còrdova, Juan Pablo Durán, president del Parlament, i per Huelva, Mario Jiménez, portaveu parlamentari.
Pel que fa a les tres províncies on hi haurà renovació respecte als passats comicis, els noms que sonen amb més força són els de la consellera d'Igualtat i Polítiques Socials, María José Sánchez Rubio, per Granada; el conseller de Foment i Habitatge, Felipe López, per Jaén, i el secretari provincial i delegat del Govern de la Junta, José Luis Ruiz Espejo, per Màlaga.