Publicat 20/02/2018 16:19

Susana Díaz i SCC constaten la seva "coincidència" en la defensa de l'Estat de Dret i el compliment de la llei

Reunió de Susana Díaz amb Societat Civil Catalana
JUNTA DE ANDALUCÍA

SEVILLA 20 febr. (EUROPA PRESS) -

La presidenta de la Junta, Susana Díaz, i el president de Societat Civil Catalana (SCC), José Rosiñol, al costat d'una delegació d'aquesta associació, han mantingut aquest dimarts una trobada en el qual han pogut constatar la seva "coincidència" en la defensa de l'Estat de Dret, la democràcia i el compliment de les lleis davant la situació que travessa Catalunya.

En roda de premsa després de la reunió, que s'ha perllongat aproximadament per una hora en el Palau de Sant Telmo, seu de la Presidència de la Junta; Rosiñol ha explicat que aquesta trobada amb la cap de l'Executiu andalús s'emmarca en la ronda de contactes que SCC està desenvolupant per donar a conèixer el seu projecte i valorar la situació sociopolítica de Catalunya.

Després d'agrair a Susana Díaz que els hagi rebut, el president de l'associació ha afirmat que la reunió ha estat "molt profitosa" i que tots dos estan "molt alineats" doncs, com ha explicat, la presidenta s'ha mostrat "molt partidària" de recolzar a un moviment com a Societat Civil Catalana i coincideixen en "el bàsic de qualsevol democràcia: defensar l'Estat de Dret, el compliment de la llei i la Constitució".

Així, han fet una anàlisi de la situació sociopolítica que travessa Catalunya i han coincidit que "és necessari restablir un marc de convivència i concòrdia entre els catalans i que això passa pel diàleg dins de l'Estat de Dret", aspecte en el qual han estat "absolutament coincidents".

D'aquesta manera, i donat el bon enteniment amb Susana Díaz, Rosiñol ha avançat que l'han convidat a participar el 23 d'abril en la commemoració del quart aniversari de la constitució de Societat Civil Catalana com a associació, una invitació que també han traslladat a altres presidents autonòmics.

Sobre aquesta trobada s'ha pronunciat també el portaveu del Govern andalús, Juan Carlos Blanco, a preguntes dels periodistes en la roda de premsa posterior a la reunió setmanal del Consell de Govern, on ha ressaltat que entre l'Executiu de Susana Díaz i l'entitat catalana "hi ha una claríssima sintonia".

Després d'explicar que la trobada amb la presidenta se celebra a petició de SCC, Blanco ha asseverat que el Govern andalús "està en la defensa de l'Estat de Dret, de la democràcia i del compliment de les lleis, i crec que això és el que vol Societat Civil Catalana per a tots els catalans i per a la resta d'espanyols".

RONDA DE CONTACTES

La reunió entre Societat Civil Catalana i Susana Díaz es produeix un dia després que Rosiñol i una delegació de l'associació catalana mantingués sengles trobades tant amb el president del PP-A, Juanma Moreno, com amb el líder andalús de Cs, Juan Marín. Sobre la possibilitat de reunir-se amb el grup parlamentari de Podem Andalusia, el president ha explicat que van traslladar la petició però que "no s'ha concretat" cap trobada amb el partit morat.

Així les coses, ha explicat que també han pogut entrevistar-se amb el president del Parlament andalús, Juan Pablo Durán, i que, entre altres dates, ja tenen tancada una reunió per al proper dia 26 amb el president de Galícia, Alberto Núñez Feijoo.

D'aquesta manera, i després de recordar que ja s'han reunit amb el president del Govern, Mariano Rajoy, i la vicepresidenta, Soraya Saénz de Santamaría, o amb altres líders polítics com el president de Cs, Albert Rivera; Rosiñol ha indicat que la seva intenció és fer el propi amb tots els grups parlamentaris del Congrés així com el president d'aquesta institució i el seu homòleg en el Senat.

Finalment, ha informat que l'acte amb el qual l'organització es constituirà a Madrid, concretament a la Plaça de Colón, tindrà lloc el proper 17 març i esperen que al mateix pugui acudir la cantant Marta Sánchez, ja que "ens va agradar molt" la seva interpretació de l'himne nacional.

Contingut patrocinat