Actualitzat 30/06/2022 14:05

Stoltenberg manté que Ceuta i Melilla no estan protegides automàticament sinó que requereix "decisió política"

El secretari General de l'OTAN, Jens Stoltenberg
EUROPA PRESS/E. Parra. POOL - Europa Press

Lloa la "impecable" cimera organitzada a Espanya, que demostra ser "un aliat molt valuós"

MADRID, 30 juny (EUROPA PRESS) -

El secretari general de l'OTAN, Jens Stoltenberg, ha subratllat que la cimera de líders celebrada a Madrid ha servit per reafirmar el compromís comú per protegir els diversos estats membres però ha apuntat que l'activació de l'article 5, per exemple en cas de risc per a Ceuta i Melilla, requeriria una "decisió política".

Stoltenberg ha comparegut davant els mitjans al final de la segona i última jornada de reunions per fer balanç d'una cimera que ha estat "perfecta", segons les seves pròpies paraules. Així, ha aplaudit la "impecable" organització espanyola i ha expressat el seu agraïment al president del Govern central, Pedro Sánchez, en nom de tots els països aliats.

Stoltenberg ha afirmat que el fòrum organitzat a Madrid demostra que Espanya és "un aliat molt valuós" dins el bloc euroatlàntic, que ha inclòs per primera vegada el flanc sud entre els fronts a tenir en compte de cara a potencials desafiaments.

Preguntat expressament per la hipotètica protecció de Ceuta i Melilla, l'ex-primer ministre noruec ha subratllat que l'OTAN protegeix tots els seus aliats d'amenaces, però ha recordat que l'activació de la clàusula de defensa col·lectiva no és automàtica.

Depèn, ha afegit, d'una "decisió política", amb la qual cosa assumeix que el Consell de l'Atlàntic Nord és el principal òrgan de presa de decisions dins l'Aliança, qui ha de decidir si el bloc respon o no a hipotètics atacs sobre el territori dels estats membres.

Articles Relacionats

Contingut patrocinat