Publicat 27/01/2019 10:27

La startup BCN4ALL derroca barreres i aposta per un turisme inclusiu amb assistncia personal

BARCELONA, 27 gen. (EUROPA PRESS) -

La startup catalana BCN4ALL aposta des d'aquest juliol per un turisme inclusiu amb un servei d'atenció personalitzat de cures i acompanyament per a les persones grans o amb necessitats especials que visitin Barcelona.

El seu actual coordinador i cofundador de la companyia, Joan Gatnau, va decidir apostar per aquesta idea davant les previsions demogrfiques per als propers anys, que auguren un fort envelliment de la població, i l'augment previst del turisme mundial, que aconseguir els 1.800 milions de persones en 2030, segons l'Organització Mundial del Turisme (OMT).

En declaracions a Europa Press, Gatnau ha explicat que li va sorprendre que tenint en compte aquesta tendncia demogrfica i el gran xit de Barcelona com a destinació turística, només un 4% de la gent que visita la capital catalana tingui més de 64 anys.

Gatnau creu que l'envelliment de la població i el seu alt poder adquisitiu genera nous paradigmes de relacions socials, econmiques i oportunitats de negoci: "En aquest marc també hi ha un important vessant de la indústria de l'oci, benestar i el turisme que s'emmarca i alinea amb la proposta de BCN4ALL".

ACOMPANYAMENT I CURES

La companyia ofereix un servei d'acompanyament turístic per a tot el dia i mitja jornada, un servei d'assistncia personal al lloc d'allotjament i un servei sociosanitari d'infermeria.

BCN4ALL té una plantilla de tres treballadors i compta amb un grup de 20 persones procedents dels camps de les cures personals, el treball familiar, la infermeria i l'educació social que contracten en funció de la demanda.

El servei més sollicitat és el de cures i assistncia personal als allotjaments dels turistes: "Ens els demanen molt perqu són serveis que la gent ja necessita on viuen. És un servei de cura i atenció personal. Aquest servei seria acompanyar al matí i la nit en aixecar-se, dutxar-se i vestir-se".

PERSPECTIVES DE CREIXEMENT

Gatnau ha explicat que pel 2019 preveuen contractar a algú més i ampliar recursos, així com invertir en mrqueting digital i contactar amb més agncies per donar-se a conixer.

BCN4ALL intenta penetrar en agncies i hotels de Barcelona perqu incorporin els serveis de la startup en el seu producte, i als pasos d'origen busquem donar-se a conixer a través d'agncies especialitzades, així com a través del seu web.

"Els paquets de viatge tenen una cosa bona, i és que incorporant els nostres serveis en els paquets de les agncies, amb un vol a Barcelona i altres activitats, no limites ni l'edat ni la condició física", ha afegit.

La companyia preveu facturar el 2019 entorn de 100.000 euros, en el qual ser el seu segon any de vida i, de moment, no es plantegen entrar en altres ciutats, encara que alguns agents turístics de Londres i les Illes Balears ja s'han posat en contacte amb ells.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés