Madrid va ser la comunitat autònoma més beneficiada d'aquests trasllats
MADRID, 5 set. (EUROPA PRESS) -
Catalunya segueix liderant els canvis de domicili d'empreses, ascendint a 595 el nombre de companyies que van abandonar la comunitat durant el segon trimestre de l'any, un 234% més que en el mateix període de l'any passat, segons l'estudi sobre Canvis de Domicili publicat per Informa.
D'acord a l'informe, aquesta xifra va disminuir un 65% respecte a les 1.695 empreses que van canviar el seu domicili fora de Catalunya durant els primers tres mesos de l'any, però així i tot, els nous trasllats van sumar en ingressos més de 627 milions d'euros.
Catalunya va acaparar un 35% del total de canvis de domicili que es van realitzar a Espanya en el segon trimestre. El saldo negatiu entre arribades i sortides en la comunitat va ser el més elevat del país, va arribar a les 471 empreses, sent l'única comunitat que va mantenir aquesta tendència negativa en tots els trimestres des de fa un any.
MADRID, LA MÉS BENEFICIADA
En aquest context, Madrid va ser la comunitat autònoma més beneficiada d'aquests trasllats, ja que va ser on van decidir instal·lar-se el 63% de les empreses durant el segon trimestre de l'any, sumant aquestes unes vendes de 682 milions d'euros. D'elles, el 84% de les companyies van provenir de Catalunya.
Les següents autonomies que més empreses catalanes van rebre van ser València, amb un 7%, i Balears, amb un 6%, la qual cosa els va permetre mantenir un saldo positiu entre entrades i sortides de 53 i 28 empreses, respectivament, en aquest segon trimestre.
Per a la directora d'estudis d'Informa, Nathalie Gianese, en el segon trimestre de l'any el nombre d'empreses que va traslladar el seu domicili a Espanya es va reduir respecte als primers tres mesos de l'any un 37%, a causa principalment de la disminució de sortides de Catalunya en aquest període. Malgrat això, Gianese ha apuntat que aquesta xifra ha seguit creixent pel que fa a fa un any, un 53%, concretament.
En total, la xifra d'empreses que es van mudar a una altra autonomia a Espanya durant el segon trimestre va ser de 1.697 societats. Després de Catalunya, Madrid i Andalusia van ser les comunitats de les quals més companyies van sortir, 369 i 147 de cadascuna, encara que, al contrari que Catalunya, van rebre més de les quals van perdre, 730 i 156 respectivament.
Madrid va ser la regió que va mantenir el millor saldo positiu, va sumar-ne 361, seguida de València, amb 53 més, i Balears, que en va afegir 28. Sis comunitats més, a més de la catalana, van presentar un saldo negatiu entre arribades i sortides en aquest període, encara que molt inferior: País Basc, que en va perdre 29, Castella i Lleó, que va retallar 13, Astúries, Castella-la Manxa i Galícia, totes amb quatre menys, i Melilla, que en va restar una.