Publicat 13/02/2015 11:10

Soriano: "Amb finançament, Spanair s'hauria recuperat per la millora del petroli i l'economia"

Ferran Soriano en la comisión de investigación sobre Spanair en el Parlament
EUROPA PRESS

Assegura que si el preu del petroli hagués estat l'actual, Spanair hauria guanyat diners

BARCELONA, 13 febr. (EUROPA PRESS) -

L'expresident durant els últims anys de vida de la desapareguda Spanair, Ferran Soriano, ha assegurat que "si Spanair hagués tingut finançament suficient per operar, la companyia s'hauria recuperat per la baixada del preu del petroli i la millora de l'economia".

A la comissió d'investigació sobre la fallida de Spanair que se celebra al Parlament, Soriano ha sostingut que el finançament era l'"element fonamental" que mancava a l'aerolínia quan va cessar operacions el 27 de gener del 2012, ja que, si n'hagués tingut, s'hauria pogut guanyar temps per seguir buscant l'anhelat soci industrial que, malgrat diversos intents, mai no va arribar.

Soriano ha recordat que el barril de petroli --element que suposava el 30% dels costos-- va arribar a costar més de 100 dòlars quan la companyia aèria encara volava, si bé actualment se situa al voltant dels 50: "A un preu de 50 dòlars, Spanair hauria guanyat diners en aquella època".

Des de final del 2010 i durant el 2011, Spanair va fer el seu particular 'road show' a la recerca d'un soci industrial, i van quedar com a finalistes Qatar Airways i el grup xinès HNA. Tanmateix, la denúncia que va presentar una associació d'aerolínies, entre les quals hi havia Vueling i Ryanair --principals competidors a l'Aeroport de Barcelona--, davant de la UE sobre les injeccions públiques que l'administració catalana havia fet a l'aerolínia i que consideraven ajudes d'Estat, va marcar el principi del final.

"Les denúncies van ser determinants perquè ja estàvem redactant els contractes finals amb Qatar. La firma era una formalitat", ha assegurat Soriano, que ha afegit que els seus advocats pensaven que les denúncies no prosperarien perquè diversos Estats havien invertit en aerolínies anteriorment --l'exemple més pròxim, els 1.362 milions que el Govern central va invertir a Iberia, ha incidit-- i aquestes injeccions no s'havien considerat ajudes d'Estat.

"Pensàvem que les probabilitats que les denúncies prosperessin eren baixíssimes, però van ser decisives per al cessament d'operacions", ha apuntat Soriano, que ha xifrat en 175 milions d'euros els recursos públics invertits en Spanair.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés