Publicat 07/02/2018 12:51

Sordo defensa que "no hi ha cap excusa" per no tenir un SMI de conveni de 1.000 euros

Unai Sord i Javier Pacheco (CC.OO.)
EUROPA PRESS

SANT ADRIÀ DE BESÒS (BARCELONA), 7 (EUROPA PRESS)

El secretari general de CCOO, Unai Sordo, ha defensat aquest dimecres que "no hi ha cap excusa" per establir un Salari Mínim Interprofessional (SMI) de conveni que se situï en els 1.000 euros.

En declaracions abans d'una assemblea de delegats del sindicat a Sant Adrià de Besòs, Sordo ha detallat que l'acord de final d'any entre sindicats, patronals i Govern espanyol estableix que "en menys ja de dos anys" el SMI sigui de 850 euros en 14 pagues o de 992 euros si es computa en 12 pagues, per la qual cosa sosté que arribar als 1.000 euros és un objectiu raonable.

"Entre 850 i 1.000 euros hi ha molt poc marge de diferència. Crec que que nosaltres no hem subscrit l'acord per al SMI perquè sigui d'aplicació general. Aspirem a un SMI alt, però aspirem al fet que ningú cobri el SMI", ha remarcat.

QÜESTIÓ D'EFICÀCIA ECONÒMICA

Sordo ha defensat que uns salaris més alts són una "qüestió de justícia redistributiva i social, i d'eficàcia econòmica", després de la pèrdua de poder adquisitiu del 10% dels treballadors espanyols durant la crisi i del 22% per els qui percebien sous més baixos.

Per a ell, una redistribució desigual de la riquesa és el que provoca "la paràlisi de l'economia" i el fet d'augmentar els salaris, per la qual cosa ha recalcat que això serà el que acabi expulsant els treballadors del mercat laboral.

"Millorar els salaris més baixos redueix els excedents empresarials i aquest és el problema, que jo no diria que és de la patronal, sinó d'algun perfil d'empresaris que segurament influeixen més del compte en aquesta", ha alertat.

NEGOCIACIÓ COL·LECTIVA "A L'OFENSIVA"

Sordo ha reivindicat que per a tot això cal una negociació col·lectiva "a l'ofensiva", que tingui com a objectiu recuperar el poder adquisitiu de la classe treballadora, ara que s'ha superat la crisi en termes macroeconòmics i que l'economia creix per sobre del 3%.

També ho ha dit el secretari general de CCOO a Catalunya, Javier Pacheco, que ha explicat que ha de servir per revertir les desigualtats provocades per la crisi i recuperar drets perduts.

VAGA DEL 8M

Sordo ha fet un esment especial a la bretxa salarial entre dones i homes, per la qual cosa ha cridat a participar en la vaga de dues hores per torn convocada per CCOO i la UGT el 8 de març, Dia internacional de la dona treballadora.

"El 8M serà un dia històric perquè confluiran com mai abans una reivindicació potent en l'àmbit laboral amb una vaga convocada pel sindicalisme majoritari d'aquest país amb una gran mobilització social que omplirà els carrers de Catalunya i el conjunt de l'Estat reivindicant la igualtat de gènere i trencar les bretxes salarials", ha afegit Sordo.

Pacheco ha defensat lluitar per un espai de treball amb igualtat d'oportunitats i contra l'assetjament sexual, la violència masclista, la segregació laboral i la discriminació per origen, amb la intenció de traslladar des de les empreses cap a tota la societat aquesta paritat a través de la negociació col·lectiva.

Contingut patrocinat