La Fiscalia reclama inhabilitar-lo un any i mig per presumpta desobediència l'1-O
BARCELONA, 14 des. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Acció Exterior de la Generalitat i exalcalde d'Agramunt (Lleida), Bernat Solé, ha afirmat davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que li van notificar la suspensió del Tribunal Constitucional (TC) en relació amb l'1-O, i ha expressat: "De l'ordre del TC no entenia que hagués de canviar la meva opinió".
Durant els interrogatoris del fiscal i de la seva defensa en el seu judici per presumpta desobediència l'1-O que ha començat aquest dilluns, el conseller ha dit respecte a la seva participació en un debat sobre l'autodeterminació --que la Fiscalia inclou en l'escrit d'acusació amb intenció de provar que Solé va promocionar el referèndum-- que hi va assistir com a representant d'un partit i no pas com a alcalde.
El TSJC jutja Solé per un presumpte delicte de desobediència l'1-O, quan era alcalde d'Agramunt, per suposadament promoure i participar en l'organització del referèndum al municipi, i demana una inhabilitació d'un any i mig (que no afecta la seva feina de professor) i una multa de 24.000 euros.
Solé ha acceptat contestar a totes les preguntes del fiscal i també del seu advocat, i sobre el dia de la votació ha defensat que la seva actuació va ser "la que correspon a qualsevol alcalde, màxim representant de Protecció Civil" en un municipi.
En aquest sentit, ha sostingut que tan sols va intervenir per preservar l'ordre públic i la integritat dels equipaments, i ha dit que per aquest motiu "en cap moment" va dir que s'amaguessin les urnes de la votació al fals sostre de l'escola on es feia la votació.
"Ni vaig intervenir en la logística, ni en el moviment de les urnes ni en la constitució de les meses", ha defensat Solé sobre el seu paper durant l'1-O.